کد خبر: 631504
تاریخ انتشار :

جدیدترین موضع ایران در برابر اتفاقات افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اولویت جمهوری اسلامی ایران تحقق اراده و خواست مردم افغانستان است. اولویت، ثبات و آرامش است که تنها در سایه تشکیل یک دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و مردمی افغانستان است.

جدیدترین موضع ایران در برابر اتفاقات افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسول خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: دستورکار اصلی نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان ، چگونگی کمک به تحقق خواست و اراده مردم افغانستان و رسیدن به یک افغانستان آرام و با صلح و ثبات است.

آقای امیرعبداللهیان در این نشست تأکید داشت مسئول وضعیت فعلی در افغانستان اشغالگری ایالات متحده است و الان باید از همه بضاعت رهبران و مردم افغانستان استفاده شود و کشورهای همسایه هم کمک کنند تا ان‌شاءالله به یک صلح پایدار برسیم.

اولویت جمهوری اسلامی ایران تحقق اراده و خواست مردم افغانستان است. اولویت، ثبات و آرامش است که تنها در سایه تشکیل یک دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و مردمی افغانستان است. 

نگرانی جدی وزرای خارجه، از تروریسم در افغانستان بود و این‌که حتماً طالبان باید فاصله بگیرند و اجازه ندهند تروریسم دوباره در افغانستان شکل بگیرد.

توافق شد نشست آتی در تهران برگزار شود و اگر فضای پاندمی کرونا اجازه دهد این نشست طی یکی دو ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد./فارس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها