کد خبر: 631613
تاریخ انتشار :

حمله به کاروان نظامیان عربستان

ایرنا - کاروان نظامی عربستان پنجشنبه شب که درحال خروج از شهر مأرب در شمال یمن بود، در کمین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی افتاد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا از رسانه‌های یمنی، این کاروان در شرق شهر مأرب در کمین نیروهای یمنی افتاده است.

این کمین همزمان با آن رخ می‌دهد که گزارش منابع خبری یمنی حکایت از آن دارد که دولت عربستان درحال تخلیه این شهر استراتژیک یمن از نظامیان و سلاح‌های سنگین نظامی است.

این اقدام سعودی پس از آن رخ می‌دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درحال تسلط کامل بر این استان هستند.

منابع قبلیه‌ای یمنی در این باره گفته‌اند، افراد مسلحی که این کمین را برای نیروهای عربستان ایجاد کرده‌اند احتمالا از نیروهای صنعا [ارتش و کمیته‌های مردمی یمن] بوده‌اند.

براساس این گزارش این کاروان متشکل از افسران، سربازان و ادوات نظامی عربستان بوده و زمانی دچار این کمین شده‌اند که در حال گذر از منطقه القرون واقع در بین پادگان الرویک و غوبریان در شهرستان وادی عبیده بوده‌اند.

هرچند منابع محلی یمن به جزییات بیشتر در خصوص شمار کشته و زخمی‌های این کمین اشاره‌ای نکرده‌اند، اما براساس گزارش آنها، این کمین به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای عربستانی و انهدام شماری از ادوات نظامی آنان انجامیده است.

براساس این گزارش کمین مذکور، بیانگر دگرگونی بزرگ در قواعد و شدت درگیری‌ها در نبرد برای آزادسازی مأرب است، چرا که با نزدیک شدن نبردها از اطراف شهر، نیروهای دولت نجات ملی [صنعا] از تاکتیک‌های متنوعی استفاده می‌کند.

این عملیات همزمان با اعلام خبرهایی از پیشروی گسترده نیروهای صنعا در ساعات گذشته و در اکثر جبهه‌ها در دروازه‌های شهر مأرب رخ می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها