کد خبر: 631733
تاریخ انتشار :

وعده مهم وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال برای تمامی شهرستان‌های کشور یک برنامه تخصصی در بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان از جمله استان خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که در این برنامه فرصت‌ها، مشکلات و رویدادها کاملا مشخص می‌شود.

وعده مهم وزیر صمت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سید رضا فاطمی امین عصر جمعه در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند که همزمان با سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی انجام شد، افزود: در این برنامه که افق اجرایی آن تا سه سال آینده خواهد بود به‌نوعی نقشه راه و برنامه عملیاتی مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: تمرکز ما بر این است که هر شهرستان چه فرصت‌ها و چه زیرساخت‌هایی کم دارد و چه مشوق هایی باید داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران در چه بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری سرمایه‌گذاری کنند و شاهد این باشیم یک توسعه متوازن در کشور رخ دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید ۲ برابر کنیم.

وی افزود: در این زمینه کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان و سایر اولویت اول را دارد.

فاطمی امین بیان کرد: یکی از پروژه‌های مورد تاکید ما به طور ویژه در بحث صادرات و حمایت از آن، بازارسازی و مذاکرات سیاسی است که به توسعه بازار داخلی کمک کند است که برنامه‌های خوبی داریم و در آینده توضیح خواهیم داد.

وی اظهار داشت: لاستیک سنگین را عمدتا وارد می‌کنیم اما مورد حمایت وزارت صمت هست که تولید داخلی انجام شود.

وزیر صمت گفت: رویدادی در خراسان جنوبی اتفاق افتاده که جا دارد از مدیریت شرکت کویرتایر  تقدیر کنیم، اینکه کار اصلی این شرکت تولید تایر بود اما پا را فراتر گذاشته و وارد ماشین‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: شرکت کویرتایر علاوه بر اینکه تولیدکننده تایر است وارد ماشین سازی شده که جای تشکر دارد تا جایی که بتوانیم از این شرکت حمایت می‌کنیم.

فاطمی امین گفت: صادرات ایران حتی نباید تایر باشد باید صادرات فناوری و ماشین‌آلات باشد که از این قضیه تشکر و هم حمایت می‌کنیم که این شرکت برای توسعه خود استفاده کند و هم اگر برنامه داشته باشند برای احداث خط لاستیک در کشورهای دیگر فعالیت کنند قطعا حمایت می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در بیرجند از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد.

رییس جمهوری صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و سپس به بیرجند مرکز استان سفر کرد.

وی ابتدا در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و در بازدید هوایی با بالگرد، معادن حاشیه‌ای و ظرفیت‌های شهرستان طبس را بررسی کرد و با توضیحات استاندار و مدیران استان از توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات منطقه اطلاع یافت.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رییس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند و حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها