کد خبر: 631767
تاریخ انتشار :

خبر ترسناک درباره آینده موبایل شیائومی در ایران / صاحبان موبایل شیائومی بخوانند

دسترسی برخی از کاربران به موبایل‌های شرکت شیائومی ساخت کشور چین قطع می‌شود، از جمله دسترسی کاربران ایرانی. اگرچه گفته می‌شود تنها ایران شامل این تحریم نمی‌شود و سوریه، کوبا، کره شمالی و سودان هم در لیست این شرکت قرار دارند. آیا قطع دسترسی کاربران شیائومی واقعیت دارد؟

خبر ترسناک درباره آینده موبایل شیائومی در ایران / صاحبان موبایل شیائومی بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حاشیه‌های گوشی‌های شیائومی تمامی ندارد. یک بار ایران واردات گوشی‌های شیائومی را به دلیل مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری ممنوع می‌کند و بار دیگر برخی رسانه‌ها از قطع ارتباط شیائومی در بازار ایران به دلیل تحریم خبر می‌دهند!

فعالان بازار موبایل می‌گویند تشدید تحریم‌ها بر روند فعالیت شرکت‌های خارجی که با کشورهایی دنیا روابط‌شان قطع است، تاثیر گذاشته است. برخی معتقدند در شرایط تحریم تجارت با کشورهای تحریم شده مستقیم نیست و کالا از طریق کشورهای واسط به دست مردم می‌رسد.

حالا سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفته است که خبر قطع دسترسی کاربران شیائومی در ایران واقعیت ندارد. چرا که به اعتقاد محمدرضا عالیان این خبر از طریق رسانه‌های رسمی منتشر نشده است.

عالیان به تجارت‌نیوز توضیح داد: خبر منتشر شده منبع رسمی ندارد و همچنین سایت رسمی شیائومی نیز هنوز درباره قطع دسترسی کاربران اعلام رسمی نکرده است. بنابراین تجار ایرانی هم نمی‌توانند صحت این خبر را تائید کنند.

او گفت: فعالیت شیائومی با ایران به شکل مستقیم نبوده اما حتما این خبر از طریق برخی منابع پیگیری می‌شود.

حالا با دست به دست شدن خبر (قطع دسترسی کاربران ایرانی) در فضای مجازی، برخی مردم نگران دسترسی‌ خود در روزهای آینده هستند. برخی کاربران می‌گویند شیائومی به دلیل فروش بالا تجارت خود با ایران را قطع نمی‌کند.

آیا از این پس واردات گوشی‌های شیائومی در بازار ایران ممنوع می‌شود؟ عالیان پاسخ داد: چنانچه شیائومی دسترسی ایرانی‌ها را قطع کند، فعالیت کاربران شیائومی متوقف می‌شود و عملا این برند بی‌ارزش می‌شود و تاثیری در افزایش قیمت ندارد.

چقدر گوشی شیائومی وارد شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول ۱۲ ماه گذشته ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار موبایل در بازار ایران فروخته شده است که سهم برندهایی از جمله شیائومی در این بازار ۳۳ درصد است.

همچنین طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل در مرداد ماه امسال پس از اعمال ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای شیائومی از ابتدای تیرماه، واردات این برند نصف شد!

فعالان بازار می‌گویند با نزدیک شدن به برجام جدید این مساله می‌تواند سنگ‌اندازی دیگری برای اقتصاد ایران باشد. هر چند که به گفته آنها شرکت شیائومی دسترسی کاربران قدیمی را قطع نخواهد کرد./ تجارت نیوز

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها