کد خبر: 631904
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی یک فعال اصولگرا از آینده سیاسی برادران لاریجانی

ایسنا/ یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: صادق لاریجانی خواستار این است که در مسیر علم ادامه فعالیت دهد، اما علی لاریجانی صبغه سیاسی پررنگ‌تری دارد و من بعید می‌دانم وی از صحنه‌های سیاسی کنار برود و همچنان در این عرصه باقی خواهد ماند.

پیش‌بینی یک فعال اصولگرا از آینده سیاسی برادران لاریجانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چرایی کناره‌گیری صادق لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان، با اشاره به توییتی که صادق لاریجانی در انتقاد به برخی از رویه‌های شورای نگهبان منتشر کرده بود، اظهار کرد: آقای صادق لاریجانی در این توییت به دخالت‌هایی که از بیرون شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود و همچنین اتکاء اعضاء شورای نگهبان به برخی از مستندات غیر دقیق که از برخی از مراجع در اختیار این شورا قرار می‌گرفت، انتقاد کرد. از جمله این مستندات غیر دقیق، مواردی بود که در مورد آقای علی لاریجانی اظهار شده بود و آقای صادق لاریجانی این موارد را درست نمی‌دانست.

وی ادامه داد: رهبری نیز بر این موضوع صحه گذاشتند و فرمودند که حق برخی از افراد تضییع شده و باید جبران سود. البته هرگز چنین جبرانی از سوی شورای نگهبان در حق علی لاریجانی صورت نگرفت و من فکر می‌کنم همین مسائل باعث شده صادق لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان کناره‌گیری کند.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها نقطه اشتراک پنج برادر لاریجانی این است که همگی فرزند آیت‌الله میرزا هاشم‌ لاریجانی هستند، افزود: آیت‌الله میرزا هاشم لاریجانی از مراجع تقلید و فیلسوفان مجاهد قبل انقلاب و نهضت امام بود و پنج پسر آن مرحوم همه تحصیل‌کرده هستند و هر کدام در زمینه‌های خاصی متخصص‌اند و در مسائل مختلف فقهی، علمی و سیاسی صاحب نظراند.

آرین‌منش در خصوص آینده سیاسی صادق و علی لاریجانی، بیان کرد: به نظر می‌رسد آقای صادق لاریجانی بیشتر به سمت فعالیت‌های علمی و حوزوی تمایل دارد و خواستار این است که در مسیر علم ادامه فعالیت دهد، اما آقای علی لاریحانی صبغه سیاسی پررنگ‌تری دارد و در عرصه‌های سیاسی نیز فرد موفقی بوده است و مورد وثوق رهبری نیز می‌باشد و از مشاورین ایشان است. لذا من بعید می‌دانم وی از صحنه‌های سیاسی کنار برود و همچنان در این عرصه باقی خواهد ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه به نظر شما آیا آقای علی لاریجانی به عنوان یک اصولگرا به کار خود ادامه خواهد داد یا به عنوان یک اصلاح‌طلب، گفت: علی لاریجانی هیچ گاه در اظهارات خود وابستگی حزبی و جناحی را مطرح نکرده است و همواره در هر مسئولیتی که قرار گرفته، مشی اعتدالی داشته است و هیچ‌گاه وابستگی جناحی نداشته است و خود را شخصیتی مستقل می‌داند و همواره عقلانیت را بر بحث‌های جناحی ترجیح می‌دهد. به عقیده من علی لاریجانی شخصیتی فراجناحی است و هرگز خود را وابسته به جریانی خاص نکرده و نخواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها