کد خبر: 632110
تاریخ انتشار :

جنگ هسته ای در راه است؟ | وحشت به شبه جزیره کره بازگشت!

طبق اظهار نظر برخی تحلیلگران نظامی، اگر کره شمالی یک کلاهک هسته ‌ای را به اندازه کافی کوچک کرده باشد، می‌ تواند آن را بر روی یک موشک کروز بارگذاری کند.

جنگ هسته ای در راه است؟ | وحشت به شبه جزیره کره بازگشت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اخبار رسیده حاکی از آن است که کره شمالی موشک دوربرد جدید خود را آزمایش کرده است.

این آزمایش‌ها نخستین مورد آزمایش از ماه مارس تا کنون از سوی کره شمالی است که از سال 2017 آزمایش هسته‌ ای یا آزمایش موشک بالستیک قاره پیما انجام نداده است.

اگرچه ارتش کره جنوبی (که معمولاً اولین منبع موثق اطلاعاتی در مورد پرتاب موشک از شمال است) آزمایش موشکی کره شمالی را تایید نکرده اما مقامات آمریکایی و اروپایی این آزمایش را تایید کرده اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی ضمن پرداخت به آزمایش تسلیحاتی جدید پیونگ یانگ تاکید کرده که چنین سلاحی نشان دهنده پیشرفت چشمگیر کره شمالی در فناوری تسلیحاتی است.

طبق گزارش ها، این موشک‌ ها 1500 کیلومتر را در دو ساعت طی می کنند تا با گذر بر فراز کره ‌شمالی و آب ‌های سرزمینی آن به اهداف مشخص شده اصابت کنند.

 وحشت آمریکا از فعالیت موشکی کره شمالی

این اتفاق باعث وحشت ایالات متحده شده است. آمریکا نگران است که کره شمالی به سلاح هسته ای دست یابد و از طریق موشک های قابل حمل سلاح هسته ای خود، آمریکا و متحدان شرقی اش را تهدید کند.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش ‌های گذشته موشکی کره شمالی گفته بود، اقدام پیونگ یانگ برای آزمایش موشک‌ نشان می ‌دهد که دولت این کشور تغییر چندانی نکرده است.

همچنین به گزارش الجزیره قطر، پنتاگون نسبت به این آزمایش حساس شده و آن را تهدیدی جدی علیه همسایه جنوبی کره شمالی و همچنین ژاپن دانسته است. سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که کره شمالی همچنان به فعالیت ها و آزمایش های هسته ای خود ادامه می دهد و همزمانی فعالیت موشکی و هسته ای این کشور بسیار بسیار خطرآفرین است.

 آزمایش موشکی کره شمالی، واکنشی نسبت به فعالیت موشکی کره جنوبی

 اعلام مجدد پرتاب موشک توسط پیونگ یانگ چند روز پس از آن صورت گرفت که کره جنوبی اعلام کرد موشک بالستیک استراتژیک ساخت خود را آزمایش کرده است. الجزیره معتقد است، آزمایش موشکی کره شمالی بدون شک پاسخی به آزمایش موشکی کره جنوبی بوده است.

کره شمالی اعلام کرده که این آزمایش ها را فقط برای محافظت از خود انجام می دهد. طبق گزارش الجزیره، دولت کره شمالی آمریکا و کره جنوبی و ژاپن را مقصر فعالیت های اخیر دانسته و تاکید دارد که جبهه غرب آغازگر درگیری و ایجاد تهدید در منطقه شرق دور بوده است.

 فعالیت موشکی کره شمالی چقدر خطرناک است؟

 طبق اظهار نظر برخی تحلیلگران نظامی، اگر کره شمالی یک کلاهک هسته ‌ای را به اندازه کافی کوچک کرده باشد، می‌ تواند بر روی یک موشک کروز نیز بارگذاری شود.

بر اساس گزارش یورو نیوز، جفری لوئیس از موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبری در توییتری نوشت که موشک‌های گزارش شده قادر به حمل کلاهک علیه اهداف «در سراسر کره جنوبی و ژاپن» خواهند بود.

با وجود تحریم های بین المللی متعدد، پیونگ یانگ در سالهای اخیر به سرعت توانایی های نظامی خود را تحت رهبری رهبرش کیم جونگ اون توسعه داده است.

کره شمالی چندین آزمایش هسته ای انجام داده و موشک های بالستیک با قابلیت حمل به آمریکا را با موفقیت آزمایش کرده است.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها