کد خبر: 632916
تاریخ انتشار :

نتانیاهو و زخم کاری که می خواهد به نفتالی بنت بزند

جنگ داخلی نخست وزیران اسرائیل بر سر ایران !

بنیامین نتانیاهو روی سیاست های ضد ایرانی بنت خیلی حساب کرده و قصد دارد پیشرفت های هسته ای و موشکی ایران را بولد کند تا جو ایران هراسی در اسرائیل بیشتر شده و سیاستمداران اعتمادشان را به نفتالی بنت از دست بدهند.

جنگ داخلی نخست وزیران اسرائیل بر سر ایران !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که نفتالی بنت مدتی است که به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شده و بسیاری بر این گمانند که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر سابق اسرائیل) از عرصه سیاسی کنار رفته است اما او (نتانیاهو) در پشت صحنه فعال است و دائما علیه بنت و دولتش تبلیغات می کند.

ریشخندی که نشان از التهاب در سیستم داخلی اسرائیل دارد

طبق گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو تبلیغات علیه نفتالی بنت را آغاز کرده و به خصوص در صفحه فیسبوکش به او طعنه می زند. نخست وزیر سابق اسرائیل اخیرا در صفحه فیسبوک خود عکسی از دیدار جو بایدن با نفتالی بنت منتشر کرده که در آن، رئیس جمهور آمریکا در حالی که نخست وزیر اسرائیل با شور و حرارت در حال حرف زدن است، چرت می زند.

همچنین بنیامین نتانیاهو در در جریان برنامه زنده فیسبوکی درباره این دیدار و چرت بایدن به حالت تمسخرآمیزی گفت: "من شنیدم که بایدن بسیار به حرف‌های بنت توجه می‌کرد. او سرش را به نشانه موافقت (با سخنان بنت) پایین انداخته بود."

این اتفاق باعث ایجاد هیاهو در محافل سیاسی اسرائیل شد. طبق گزارش الجزیره، رسانه های نزدیک به رژیم صهیونیستی این تصویر را جعلی دانسته و تاکید دارند بایدن در حال نگریستن به زمین و تمرکز است و به هیچ وجه به خواب نرفته است.

بسیاری نتانیاهو و حزب لیکود را به خیانت و تمسخر بالاترین مقام رژیم صهیونیستی متهم کردند. حزب لیکود به سرعت بیانیه ای منتشر کرد و سعی نمود تمسخر نتانیاهو را یک مساله شخصی جلوه دهد نه یک حرکت حزبی.

آنچه مشخص است این است که دولت ائتلافی نفتالی بنت رنجورتر از آن است که همه گمان دارند. بنیامین نتانیاهو از طریق برنامه های مختلف فیسبوکی دائما با اعضاء حزب لیکود دیدار دارد و علیه دولت جدید اسرائیل سخنرانی می کند. طبق ادعای برخی تحلیلگران نزدیک به نتانیاهو، او بر این باور است که دولت نفتالی بنت بیش از دو سال دوام نمی آورد و حتی قادر نیست کرسی نخست وزیری را به یائیر لاپید دهد.

طبق گفته الجزیره، بنیامین نتانیاهو که رهبر حزب لیکود است یک راست گرا است که به شدت موافق سیاست های خاورمیانه ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود و بعد از شکست ترامپ در انتخابات 2020، دولت او نیز به سرعت رو به سراشیبی رفت. این در حالی است که دولت نفتالی بنت یک دولت ائتلافی است که از احزاب راست، میانه، عربی و حتی چپ تشکیل شده و از این رو، ترجیحش همکاری با دولت دموکرات جو بایدن (رقیب ترامپ جمهوری خواه) است.

 جنگ نتانیاهو – بنت و مساله ایران

اکنون بنیامین نتانیاهومهم ترین اپوزیسیون نفتالی بنت است که مخالف سیاست های مختلف او است. مهم ترین انتقاد نتانیاهو به نفتالی بنت مربوط به سیاست خارجی او و به خصوص سیاست های مرتبط به ایران او است. نتانیاهو متحد درجه یک ترامپ بود و بعد از روی کار آمدن بایدن و لغو سیاست فشار حداکثری و شنیده شدن زمزمه بازگشت به برجام و احیاء آن، به شدت از آمریکا دور شد و حتی سعی کرد به تنهایی و بر خلاف خواسته بایدن علیه ایران اقدام کند. این در حالی است که نفتالی بنت به بایدن قول همکاری داده و به دولت دموکرات ایالات متحده تضمین داده که زیر نظر آمریکا و با هدایت آن علیه ایران فعالیت کند. این سیاست جدید به مزاق نتانیاهو خوش نیامده و به همین دلیل، دیدار بنت با رئیس جمهور آمریکا را به سخره گرفته است.

شنیده ها حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو روی سیاست های ضد ایرانی بنت خیلی حساب کرده و قصد دارد پیشرفت های هسته ای  و موشکی ایران را بولد کند تا جو ایران هراسی در اسرائیل بیشتر شده و سیاستمداران اعتمادشان را به نفتالی بنت از دست بدهند.

با این حال، اقدامات نتانیاهو هنوز تاثیرات نهایی خود را نگذاشته و به نظر می رسد حداقل تا دو سال آینده زمام امور به دست نفتالی بنت بوده و او اداره کننده رژیم صهیونیستی باشد.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها