کد خبر: 632985
تاریخ انتشار :

شرط جدید بایدن برای بازگشت به برجام

روز سه شنبه، رئیس جمهوری امریکا در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر ادعای آمادگی مشروط بازگشت واشنگتن به برجام را تکرار کرد و گفت، اگر ایران به تعهداتش در قبال برجام عمل کند، آمریکا هم به تعهداتش بازمی گردد.

شرط جدید بایدن برای بازگشت به برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جو بایدن در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، همچنین بدون اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته ای برای امنیت منطقه است، ادعا کرد که ایران نباید به سلاح های هسته ای دست یابد.

بایدن در واقع موضوع جدیدی در قبال ایران مطرح نکرد و آنچه امروز گفت، تکرار مواضع و ادعاهای قبلی واشنگتن در قبال تهران بود.

مقامات عالی جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده اند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست و آن را حرام می داند. جمهوری اسلامی ایران همچنین بارها تاکید کرده که لغو همه تحریم های ظالمانه آمریکا، لازمه احیای برجام است.

بایدن همچنین با اشاره به مساله افغانستان، خروج نیروهای امریکای از افغانستان را آغاز یک فصل جدید دانست و ادعا کرد: ما به ۲۰ سال جنگ افغانستان پایان دادیم.

او ادعا کرد، کشورش حامی حقوق زنان و دختران افغانستان است و طالبان را در این زمینه مسئول می‌داند و از طالبان می خواهد که حقوق این افراد را مدنظر داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مساله فلسطین نیز تاکید کرد که آمریکا معتقد است تشکیل دو کشور، بهترین راه حل این مساله است.

بایدن ادعا کرد که دولت آمریکا خود را متعهد به امنیت خاورمیانه می داند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مسائل و مشکلات فراوان پیش روی جهان به خاطر شیوع کرونا، گفت که جهان دچار رنج و درد بسیار به خاطر این پاندمی شده است.

وی تاکید کرد، باید برای غلبه بر همه گیری کرونا، اقدامات سریع و فوری انجام دهیم.

بایدن با بیان اینکه دولت واشنگتن از دسترسی جهانیان به امکانات بهداشتی برای رویارویی و مهار کرونا حمایت می کند، خواستار تاسیس نهاد جدیدی برای شناسایی و مقابله با همه گیری و گسترش بیماری‌های واگیردار در جهان شد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، از کمک مالی و دارویی آمریکا به کشورهای مختلف برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: به زودی برنامه جدیدی برای مقابله با کرونا از جمله کمک به واکسینه کردن جهانیان اعلام خواهد کرد.

بایدن در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به پیوستن دوباره واشنگتن به توافق پاریس برای دگرگونی های اقلیمی و همچنین ائتلاف ناتو و ادامه تعامل با اتحادیه اروپا اشاره کرد.

همچنین با اشاره به حملات سایبری و تروریسم، این دو مسئله را از چالش های مهم جهان امروز دانست و گفت برای مقابله با حملات سایبری باید قواعد و مقررات مشخصی وجود داشته باشد. آمریکا حق پاسخگویی به حملات سایبری علیه خود و متحدانش را محفوظ می داند.

بایدن با اشاره به روابط آمریکا با متحدانش گفت که واشنگتن متعهد به همکاران با متحدان خود است. اگر لازم باشد امریکا برای حفظ منافع خود و متحدانش به زور هم متوسل خواهد شد.

وی همچنین گفت : در مقابله با تروریسم، با متحدان خود همکاری خواهیم کرد تا نیازی به استفاده از نیروی نظامی در مقیاس بزرگ نباشد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که کشورش بار دیگر سکان رهبری جهان را بدست گرفته است.

وی همچنین بدون اشاره به ردپای کشورش در بسیاری از مشکلات و بحران های جاری در جهان، مدعی شد که امریکا اماده همکاری با همه کشورها برای حل و فصل بحران ها و مشکلات مشترک پیش روی جهان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها