کد خبر: 633265
تاریخ انتشار :

«احمد مسعود» بیانیه صادر کرد

فرمانده جبهه پنجشیر گفت: نظامی که تنها نماینده یک بخش از جامعه افغانستان باشد، غیرعملی بوده و شکست خواهد خورد.

«احمد مسعود» بیانیه صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از فارس، «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر با صدور بیانیه‌ای در کنفرانس بزرگداشت احمدشاه مسعود در دانشگاه کمبریج انگلیس ضمن انتقاد از طالبان، خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد.

مسعود در این کنفرانس با بیان اینکه مردم باید رهبران خود را انتخاب کنند، گفت: نظامی که تنها نماینده یک بخش از جامعه افغانستان باشد، غیرعملی بوده و شکست خواهد خورد. 

مسعود در بخشی دیگری از اظهارت خود گفت: تاریخ افغانستان ثابت کرده که تشکیل دولت تنها براساس یک بخش از جامعه و تحمیل آن بر کل مردم ناکارآمد است. به گفته وی، مردم محلی باید قدرت انتخاب رهبران و پاسخگو کردن آنها را داشته باشند و این مدل از حکمرانی به نوعی طی قرن گذشته در افغانستان وجود داشته است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد طالبان تاکید کرد: طالبان پس از به قدرت رسیدن در کابل، حقوق زنان را نادیده گرفته است.
مسعود مدعی شد که طالبان افغانستان را به مکانی برای فعالیت تروریسم بین‌المللی تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد که پس از به قدرت رسیدن، طالبان حقوق اساسی زنان از جمله حق تحصیل را از آنها گرفته و افغانستان را به مکانی برای فعالیت تروریسم جهانی تبدیل کرده است.

مسعود تاکید کرد: ما خواهان یک دولت فراگیری هستیم، دولتی که به حقوق زنان احترام بگذارد و نه تنها منزوی نباشد بلکه با تمام کشورهای دنیا رابطه حسنه داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان در اواخر ماه گذشته میلادی موفق شده پنجشیر آخرین ولایت افغانستان را به کنترل خود در آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها