کد خبر: 633371
تاریخ انتشار :

باهنر: دولت رییسی دولت خوش‌رزقی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت آقای رئیسی دولت خوش‌رزقی است و برخی از اقدامات اخیر که امیدبخش بوده سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.

باهنر: دولت رییسی دولت خوش‌رزقی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: دولت آقای رییسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته که سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضا عضویت در سازمان شانگ‌های که البته برخی از زحمات آن را دولت های قبلی کشیده بودند جزو این اقدامات است.

وی افزود: این اقدامات مثبت نشان داد دولت آقای رئیسی دولت خوش رزقی است و برخی از این اقدامات امید بخش سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در نشست سالیانه سازمان ملل، تصریح کرد: سخنان آقای رئیسی قاطع قوی مستدل و قاطعانه بود. بنده اوایل پیروزی جناب آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری طی جلسه ای به ایشان و آقای مخبر عرض کردم که مراقب باشید به دلیل مشغول شدن به مسائل روزمره، از استراتژی ها و برنامه های عمیق غافل نشوید بنابراین حتما باید کارکرده های تخصصی برای نظر دادن در خصوص اصلاحات ساختاری و اساسی  تشکیل شود.

باهنر با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهدیم  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه می شود، تاکید کرد: من به آقای قالیباف گفتم که در مجلس ۲ کار را انجام ندهید  و آنان اینکه هزینه های دولت را افزایش نداده و دولت را بزرگتر نکنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که ۲۵ درصد به هزینه های دولت اضافه شده و با مطرح کردن مسائل متعدد دولت نیز بزرگ و بزرگتر می شود.

وی با بیان اینکه عموما ساختار بوروکراسی کشور بسیار سنگین است، تصریح کرد: به آقای رئیسی هم گفتم هر وزیری که مسئول می کنید بگوئید پول نداریم اگر می توانی خلق ثروت کنید بسم الله وگرنه کاری پیش نمی رود.

باهنر به اشاره به برخی ادعاها در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی از شعارها در مناظرات تلویزیونی دقیق نبود مثلا اینکه گفته شد پول را از پولدارها میگیریم و به فقرا می دهیم از این‌جمله موارد است. فردی در تاکسی می گفت که اگر جلوی نجومی بگیران را بگیریم مشکل مملکت حل می شود من همانجا برای او محاسبه کردم که علی رغم همه تلاش های سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ...باز تعداد نجومی بگیران کشور ۲۵۰ نفر باشد و هر کدام ۵ میلیارد هم بیشتر در سال گرفته باشند کل مبلغ کمی بیشتر از هزار میلیارد تومان می شود یعنی یک هزارم بودجه کل کشور.

وی با بیان اینکه در کشور ما تولید از مصرف کمتر است و این خود گرانی و کمبود ایجاد می کند، افزود: در بخش کشاورزی هم باید اولویت کشور در دستور کار قرار بگیرد. بسیاری از کشت‌ها در کشور ما تولید مزیت منفی است یعنی خوراک گران‌تر از محصول است بنابراین باید الگوی کشت اصلاح شود و یارانه به بخش کشاورزی بر مبنای آمایش سرزمینی یعنی نقشه راه باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: سفرهای آقای رئیسی به استان‌ها کار خوبی است اما فقط کار این نیست. سفرهای استانی بر روی رشد سرمایه انسانی تاثیر دارد اما باید وعده‌ها محقق شود و بسیاری از مشکلات نیز از این مسیرها قابل حل شدن نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها