کد خبر: 633641
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حبیب‌الله بور بور

از دولت رئیسی حزب جدید بیرون نمی‌آید

فعال سیاسی اصولگرا گفت:از دولت آقای رئیسی حزب جدید بیرون نمی‌آید، این اتفاق خوبی محسوب می شود چون اگر اینها وقت برای درست کردن حزب و تشکیلات صرف نکنند و فقط به مردم برسند، نتیجه خوبی هم برای کشور خواهد داشت و هم برای مردم.

از دولت  رئیسی حزب جدید بیرون نمی‌آید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: نگاهی به تاریخچه دولت های بعد جنگ تحمیلی نشان می دهد که هر دولت پایه گذار یا عامل برجسته سازی یک حزب شده است. کارگزاران در دولت سازندگی، مشارکت در دولت اصلاحات و جبهه پایداری در دولت محمود احمدی نژاد تشکیل شدند و اعتدال و توسعه نیز در دولت حسن روحانی توانست خود را بالا بیاورد و در طول مدت 8 سال بسیاری از معادلات سیاسی را به نفع خود رقم بزند.

حبیب الله بور بور در گفتگو با نامه نیوز درباره احتمال تأسیس یک حزب جدید در دولت سیزدهم گفت: این اتفاق نمی افتد چون ترکیب دولت آقای رئیسی سیاسی نیست. اعضای این دولت براساس آشنایی گذشته انتخاب شدند. در واقع افرادی در دولت کنونی مسئولیت گرفتند که قبلا آشنایتی بین آنها بوده است.

وی با بیان اینکه از دولت آقای رئیسی حزب جدید بیرون نمی‌آید، افزود: این اتفاق خوبی محسوب می شود چون اگر اینها وقت برای درست کردن حزب و تشکیلات صرف نکنند و فقط به مردم برسند، نتیجه خوبی هم برای کشور خواهد داشت و هم برای مردم. معتقدم حزب های دولت ساخته رانتی بودند و برای آنکه موقعیت و بقای خود را تداوم بخشند یکسری پتروشیمی ها، کارخانه ها و املاک را به نام خود کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: کافی است دارایی و وضعیت قبل و بعد انقلاب همین افراد حسابرسی شود، آن زمان مشخص می شود که احزاب دولت ساخته وقتی نیروهای شان در قدرت بودند صاحب خیلی چیزها شده اند. از این رو معتقدم نکته مثبتی برای دولت آقای رئیسی خواهد بود که حزبی از مجموعه دولت سیزدهم بیرون نخواهد آمد.

وی درباره اثرگذاری احزاب دولت ساخته بر آرایش فضای سیاسی کشور اظهار کرد: من از ابتدای تشکیل خانه احزاب، در این مجموعه عضویت داشته‌ام، احزابی که دولتی ساز هستند برای مملکت جریان نمی شوند بلکه فقط سوءاستفاده می کنند و سوءاستفاده آنها از امکانات دولتی باعث تداوم شان شده است.

بور بور گفت: آنقدر مشکلات در کشور وجود دارد که امکان ندارد آقای رئیسی به سمت تشکیل حزب برود. اگر برود هم خودش خراب می شود و هم سیستم را خراب می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها