کد خبر: 633770
تاریخ انتشار :

صدور احضاریه برای ۱۱ شخص نزدیک به ترامپ

کمیته‌ای در کنگره آمریکا که مسئول تحقیقات در خصوص شورش ششم ژانویه گذشته در ساختمان این کنگره است اقدام به صدور احضاریه برای سازمان دهندگان تجمعی برگزار شده از سوی دونالد ترامپ قبل از وقوع این شورش مرگبار کرد.

صدور احضاریه برای ۱۱ شخص نزدیک به ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کمیته مسئولت تحقیقات به دنبال گرفتن مصاحبه واسناد از این فعالان سازمان دهنده این تجمع برگزار شده از سوی ترامپ است.

بر اساس گزارشها کمیته منتخب مسئول تحقیقات درباره شورش مرگبار ششم ژانویه برای ۱۱ حامی ترامپ که به سازماندهی تجمع او در همان روز ششم ژانویه پرداختند احضاریه صادرکرده است؛ تجمعی که در جریانش این رئیس جمهور سابق آمریکا سخنرانی تحریک کننده‌ای با تکرار ادعایش در خصوص وقوع تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ ایراد کرد.

در ادامه هزاران تن از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرده و جلسه برگزار شده در کنگره برای تایید پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را مختل کردند و بعدا کنگره آمریکا ترامپ را متهم به تحریک به شورش و خشونت‌های مرتبط با آن کرد.

بنی تامپسون،‌ نماینده دموکرات رئیس کمیته تحقیقات مذکور در بیانیه‌ای ضمن اعلام این احضاریه‌ها گفت،‌ این تحقیقات به دنبال این است که ببیند،‌"چطور برخی افراد و نهادها قبل از رخدادهای ششم ژانیوه به هماهنگ کردن فعالیتهایشان پرداختند".

از جمله افرادی که کنگره آمریکا قرار است احضار کند، امی کرمر و کایلی کرمر،‌ دو فعال سیاسی محافظه کار و بنیانگذاران سازمانی به نام "زنان حامی شعار اول آمریکا" و از چهره های پیشروی به اصطلاح "حزب چای"  هستند.

سازمان مذکور میزبان رسمی تجمع ششم ژانویه بوده و قبلا هم از چند تجمع در واشنگتن دی.سی تحت عنوان تجمعات
"دزدی را متوقف کنید" و تورهای اتوبوسی راهپیمایی برای ترامپ" میزبانی کرده بود.

۹ نفر دیگر هم که نامشان به عنوان سازماندهنده تجمع ششم ژانویه فهرست شده بود به جهت دادن مصاحبه و اسناد احضاریه دریافت کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها