کد خبر: 633793
تاریخ انتشار :

یک نماینده مجلس هشدار داد

ماجراجویی را ادامه دهند نخجوان و قره‌باغ را به ایران باز می‌گردانیم

احمدی‌بیغش نماینده مجلس در توئیتی در واکنش به اظهارات اخیر الهام علی اف در توئیتی نوشت: در صورت استمرار ماجراجویی ترکیه و رفتار ناشیانه جمهوری آذربایجان، نخجوان و قره‌باغ را به ایران همان سرزمین اصلی آنها باز می‌گردانیم.

ماجراجویی را ادامه دهند نخجوان و قره‌باغ را به ایران باز می‌گردانیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، احمدی‌بیغش نماینده مجلس در توئیتی در واکنش به اظهارات اخیر الهام علی اف در توئیتی نوشت: در صورت استمرار ماجراجویی، نخجوان و قره‌باغ را به ایران باز می‌گردانیم.

 وی در توئیتی در این باره نوشت: در صورت استمرار ماجراجویی ترکیه و رفتار ناشیانه جمهوری آذربایجان، نخجوان و قره‌باغ را به ایران همان سرزمین اصلی آنها باز می‌گردانیم.

گفتنی است که چندی پیش علی اف درباره رزمایشهای ایران و عبور کامیونهای ایرانی اظهار نظر کره بود که با واکنش های بسیاری در کشور روبه رو شد. دلیل حساس شدن موضوع کامیون های ایرانی و نیز رزمایش های ایران را باید در نتیجه جنگ اخیر قره باغ جستجو کرد بخشی از خاک آذربایجان یعنی نخجوان از سرزمین اصلی جداست و خاک ارمنستان میان این دو بخش قرار گرفته است.  در نتیجه، آذربایحان برای برقراری ارتباط زمینی با نخجوان همیشه محتاج ایران بود. اما پس از جنگ قره باغ، آذربایجان کنترل جاده ترانزیتی منتهی به نخجوان را به دست گرفت و از ایران بی نیاز شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها