کد خبر: 633862
تاریخ انتشار :

ادعای فرانسه درباره مذاکرات محرمانه با ایران ! | جزئیات

فارس/ همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه فرانسه به عربستان سعودی، وی در گفت‌و‌گو با یک شبکه سعودی گفت که مذاکرات منطقه‌ای با ایران باید فعالیت‌های موشکی این کشور را نیز در بر بگیرد.

ادعای فرانسه درباره مذاکرات محرمانه با ایران ! | جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ژان ایو لودریان»‌ وزیر امور خارجه فرانسه، امروز (شنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «العربیه» به مسائل مختلفی از جمله پرونده ایران پرداخت.

وزیر خارجه فرانسه در این گفت‌و‌گو ابتدا به کشور لیبی پرداخت و گفت:‌ «اجلاس پاریس درباره لیبی باید بر ابعاد منطقه‌ای این بحران متمرکز باشد. فرانسه در تاریخ دوازدهم نوامبر اجلاسی بین‌المللی در خصوص لیبی برگزار خواهد کرد».

ژان ایو لودریان اضافه کرد که فرانسه قصد دارد با شرکای خود به منظور جلوگیری از مداخلات خارجی در لیبی تحرکاتی را انجام دهد.

لودریان در ادامه به ایران پرداخت و اظهار داشت:‌ «پنجره مذاکره با ایران تا ابد باز نخواهد ماند».

بنا بر گزارش شبکه سعودی «العربیه»، وی همچنین با ادعای اینکه اقدامات ایران بازگشت به توافق وین را پیچیده می‌کند، افزود: «مذاکرات منطقه‌ای با ایران باید شامل فعالیت‌های موشکی این کشور باشد».

وزیر خارجه فرانسه در ادامه به لبنان اشاره کرد و گفت: «تشکیل دولت در لبنان گامی مهم برای احیای این کشور است. دولت لبنان باید انتخاباتی شفاف  و مستقبل برگزار کند».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که خبرگزاری آلمان، دیروز، به نقل از یک دیپلمات غربی خبر داد که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه و «برنارد امیه» مدیر سازمان اطلاعات فرانسه، روز یکشنبه (فردا)، وارد عربستان سعودی خواهند شد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که این دو مقام فرانسوی به شهر در حال ساخت نئوم در عربستان سعودی خواهند رفت و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و برخی از دستیاران ارشد او دیدار و گفت‌و‌گو خواهند داشت.

بنا بر گفته منبع مذکور، پرونده لبنان اصلی‌ترین موضوعی خواهد بود که دو طرف درباره آن گفت‌و‌گو خواهند کرد و در کنار این مسئله، تحولات یمن، «ابتکارهای ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن»، پرونده هسته‌ای ایران و بازتاب خروج نظامیان آمریکا از افغانستان بر منطقه و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور به‌ویژه در زمینه نظامی و سرمایه‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها