کد خبر: 633999
تاریخ انتشار :

کشتی آزاد قهرمانی جهان| صعود چهار نماینده ایران به نیمه‌نهایی

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با برگزاری مسابقات چهار وزن پیگیری شد و هر چهار نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

کشتی آزاد قهرمانی جهان| صعود چهار نماینده ایران به نیمه‌نهایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر امروز آغاز شد. علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم و کامران قاسمپور در وزن 92 کیلوگرم نمایندگان کشورمان در چهار وزن دوم هستند که به مصاف حریفان خود رفتند و هر چهار نفر به مرحله نیمه نهایی رسیدند.

نتایج و برنامه رقابت نمایندگان ایران در این چهار وزن به شرح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم

علیرضا سرلک نماینده سبک وزن ایران بعد از یک دور استراحت، برابر جوزپه ویلارو از اکوادور کشتی گرفت و موفق شد در یک تایم این حریف را 11 بر صفر شکست دهد.

تئوتیان آریان از بلاروس حریف بعدی سرلک بود. ملی پوش سبک وزن کشورمان با ارائه کشتی پر از اشتباه از حریف 6 بر یک عقب افتاد اما در ادامه فوق العاده ظاهر شد و توانست با امتیازات عقب افتاده را جبران کرده و نتیجه کشتی را 7 بر 6 به سود خود خاتمه دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در این وزن 22 نفر حضور دارند.

وزن 65 کیلوگرم

امیرمحمد یزدانی که اولین کشتی‌گیر ایرانی در روز دوم مسابقات بود که روی تشک رفت، در مبارزه اولش گابریل جاناتچ از اتریش را در کمتر از یک دقیقه و نیم با امتیاز عالی 10 بر صفر شکست داد.

یزدانی که برای دومین بار صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی شده، در مبارزه سومش مقابل بینکوسکی لهستانی قرار گرفت و درحالیکه مبارزه در ثانیه‌های آخر خیلی حساس و نزدیک شده بود، با نتیجه 4 بر 2 حریفش را پشت سر گذاشت. با این نتیجه یزدانی به نیمه نهایی رسید.

در این وزن 27 نفر حضور دارند.

وزن 79 کیلوگرم

محمد نخودی در حالیکه تماشاگران ایرانی حاضر در سالن، به شدت او را تشویق می کردند، در مصاف با کانوا از ایتالیا با نتیجه 11 بر صفر در تایم اول حریفش را از پیش رو برداشت.

مبارزه دوم نخودی، قهرمان سال 2021 جوانان جهان مقابل آرمان آواگایان از ارمنستان برگزار شد درحالیکه حریف ارمنی تلاش زیادی برای شکست کشتی گیر جوان کشورمان داشت، نخودی با نتیجه 8-4 حریفش را مغلوب کرد.

درحالیکه جردن باروفس در مبارزه همزمان مقابل حریف روس قرار گرفته بود، محمد نخودی برای رسیدن به نیمه نهایی با الکما از فرانسه قرار گرفت و این حریف را به راحتی با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

در این وزن 25 نفر حضور دارند. جردن باروز در بالای گروه قرار دارد.

وزن 92 کیلوگرم

کامران قاسمپور یکی از شانس‌های اصلی مدال کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی نروژ، درحالیکه به تازگی از 86 کیلوگرم به وزن جدید آمده، بعد از قرعه استراحت، در اولین مبارزه‌اش، مقابل آندریل ولاسوف از اوکراین قرار گرفت و این حریف را 7 بر صفر مغلوب کرد.

قهرمان امیدهای جهان برای آنکه جواز حضور در نیمه نهایی را به دست آورد، با متسیتوری از گرجستان کشتی گرفت و با صبر و حوصله و خیلی هوشمندانه حریفش را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. حریف کامران قاسمپور در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی، جیدن کاکس قهرمان جهان از آمریکا خواهد بود.

در این وزن 20 نفر حضور دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها