کد خبر: 634297
تاریخ انتشار :

حمایت سفت و سخت ایران از لبنان

فارس/ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به فرودگاه بیروت ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در این کشور، گفت تهران هرگز از کمک به بیروت درصورت درخواست، دریغ نخواهد کرد.

حمایت سفت و سخت ایران از لبنان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه «المنار» لبنان بامداد پنجشنبه از ورود «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه بیروت خبر داد.

این شبکه سپس گزارش داد که امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از خارج‌شدن از هواپیما گفت: «من تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت تشکیل دولت جدید به مردم لبنان عرض می‌کنم».

وی با تاکید بر تداوم حمایت تهران از بیروت، توضیح داد:‌ «جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از کمک و حمایت از لبنان، در صورت درخواست هرگونه کمک، دریغ نخواهد کرد».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین افزود: «ما کاملاً اطمینان داریم که لبنان قادر خواهد بود بر همه سختی‌هایی که در حال تجربه است، غلبه کند؛ همانطور که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند».

وی پیش از این به مسکو رفته و با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرده بود.  وزیر خارجه ایران در نشست خبری با همتای روس خود درباره بازگشت به مذاکرات وین گفته بود: «با لاوروف در این زمینه مشورت داشتیم و تأکید کردم بعد از پایان جمع بندی‌ها ما به زودی گفت‌‌وگوها را از سر خواهیم گرفت». 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر امیرعبداللهیان به بیروت اعلام کرد که این سفر دو ایستگاه توقف دارد و افزود: تشکیل دولت در لبنان خواسته دیرینه ما بود و برای تبریک تشکیل دولت به مقامات و مردم لبنان و البته رایزنی برای روابط دوجانبه این سفر انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفت و از آنجا برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد. وی همچنین در سفر آیت الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وی را همراهی کرد و در اواخر شهریور ماه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها