کد خبر: 634380
تاریخ انتشار :

انتقاد تند امام جمعه قم از وضع حجاب و سگ‌گردانی

سید محمد سعیدی خطیب نماز جمعه قم گفت: مسئولین در رابطه با رفع برخی مشکلات به مردم قم می‌گویند صبر کنید و شما در اولویت نیستید ولی به مسئولین می‌گویم آسیب‌هایی که متوجه زندگی عفیفانه مردم قم است و حرمت‌شکنی توسط اشخاصی که عناد دارند جای صبر ندارد مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهند کرد.

انتقاد تند امام جمعه قم از وضع حجاب و سگ‌گردانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، خطیب نماز جمعه قم گفت: مسئولین در رابطه با رفع برخی مشکلات به مردم قم می‌گویند صبر کنید و شما در اولویت نیستید ولی به مسئولین می‌گویم آسیب‌هایی که متوجه زندگی عفیفانه مردم قم است و حرمت‌شکنی توسط اشخاصی که عناد دارند جای صبر ندارد مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که در مصلای قم برگزار شد، عنوان کرد: ماه صفر مکمل ماه محرم بود ماه صفر پیام مهم پیروزی خون بر شمشیر را در خود طنین‌انداز داشت.

وی در رابطه با دستور رهبر معظم انقلاب ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کشور کره اظهار کرد: این دستور حاوی پیام توانمندسازی، حمایت از تولید ملی و یک راهبرد مهم برای عملی کردن مفاهیمی مانند جهش تولید، توسعه و حرکت در مسیر استقلال و خودکفایی جمهوری اسلامی است که قبلاً تذکر داده بودند.

وی در رابطه الزامات این راهبرد تصریح کرد: کارخانه و تولیدکنندگان باید کمیت و کیفیت را بالا ببردند مسئولین نیز باید موانع سر راه تولید را بردارند و از این کالاها استفاده کنند مردم هم باید از این کالاهای داخلی استقبال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم در خصوص شهر مقدس قم بیان کرد: مقدس بودن برخی از مسائل از ارزش‌های الهی است که از جمله این مسئله‌های مقدس شهر قم است که چندین روایت از معصومین (ع) در رابطه با شهر قم وجود دارد که این سرزمین و مردمش را در آسمان جهان اسلام درخشان کرده است.

وی افزود: امام صادق (ع) درباره قم و مردم قم می‌فرماید خاک قم مقدس است و مردم قم از ما هستند و ما نیز از آن‌ها هستیم و کسی نمی‌تواند قصد سو به قم داشته باشد جز اینکه خدا عاقبتش را جلو بیاندازد البته تا زمانی که میان مردم خیانت حاکم نباشد همچنین امام صادق علیه السّلام در حق قم دعا کردند و فرمودند: خدایا اهل قم را از هر فتنه حفظ کن و ایشان را از هر هلاکتی نجات بده.

نماینده ولی‌فقیه در قم بیان کرد: امام کاظم (ع) نیز در رابطه با قم فرمودند قم آشیانه آل پیامبر و پناهگاه شیعیان است همچنین امام صادق (ع) فرمودند سلام خدا بر اهل قم.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم قم نسبت به ناهنجاری‌های ساختار شکنانه و منافی با حرم اهل‌بیت(ع) بودن قم گله‌مند هستند و مردم خواستار محیط عفیفانه هستند و به دستگاه‌های ذی‌ربط باید در ساماندهی این امر به وظیفه خود عمل کنند.

وی بابیان اینکه مردم می‌گویند قم حرم اهل‌بیت (ع) است پوشش برخی جوانان مناسب نیست، ادامه داد: کسانی که پوشش شان متناسب با این شهر نیست بر چند دسته هستند گروهی کسانی هستند که نسبت به مذهبی بودن شهر قم بی‌اطلاع هستند و یا عده‌ای هستند که با حدود پوشش و عفاف آشنایی ندارند که وظیفه شرعی این است که با آن‌ها نباید با خشونت رفتار کرد و باید ملایم با آن‌ها سخن گفت و فرصت داده شود در رابطه با آنچه تذکر داده شده است فکر کنند.

وی افزود: گروه بعدی بی‌مبالات هستند یعنی عناد ندارند بلکه در این زمینه‌ها تساهل دارند که با این‌ها هم باید سخن گفت و از عاقبت این امر آگاه شان کرد که امنیت جامعه و خانواده را از بین می‌برند.

وی اظهار کرد: گروه دیگر با علم و عمد به دنبال ترویج فساد در این شهر هستند و از روی عمد خانمی را با پوشش نامناسب میان جمعیت می‌آورند و در گوشه‌ای کمین می‌کنند و زمانی که کسی متذکر شد ناگهان آن چند نفر بیرون می‌آیند و حمله می‌کند و آشوب بر پا می‌کنند یا باکمال بی حیایی در این شهر سگ گردانی می‌کنند که اگر با قصد برهم زدن قداست قم باشد به طور یقینی حرام است.

وی تأکید کرد: مردم باید به این گروه هم تذکر لسانی بدهند و رد شوند؛ اما با مسئولین که وظیفه دارند تماس بگیرند و از این دستگاه‌ها کمک بگیرند و دستگاه نیز با این گروه قاطعانه برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: مسئولین در رابطه با رفع برخی مشکلات مردم به مردم قم می‌گویند صبر کنید و شما در اولویت نیستید ولی به مسئولین می‌گویم آسیب‌هایی که متوجه زندگی عفیفانه مردم قم است و حرمت‌شکنی توسط اشخاصی که عناد دارند جای صبر ندارد مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهند کرد از مسئولین می‌خواهیم برخوردی قانونی، قاطع و عبرت‌آموز با این افراد داشته باشند.

سید سعیدی در خطبه اول نماز جمعه نیز ضمن رعایت به تقوا عنوان کرد: تقوا الهی می‌تواند چاره ساز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: ماه ربیع بهترین فرصت برای شناخت پیامبر اسلام (ص) برای بهتر زندگی کردن است.

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در این ماه حاضر شد که در بستر پیامبر (ص) بخوابد بدون آنکه بداند زنده می‌مانند یا شهید می‌شود و حاضر شد جانش را همانند حضرت اسماعیل (ع) در راه خدا بدهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها