کد خبر: 634441
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار سپاه به تحرکات در مرز شمال غرب

میزان/ معاون سیاسی سپاه بابیان اینکه رزمایش‌های ارتش و سپاه جدا از مأموریت سالانه نیروهای مسلح، جنبه اقتضائی دارد و حسب شرایط در پاسخ به برخی از تحرکات دشمن انجام‌شده است، گفت: امروز اقتدار دفاعی و امنیتی کشور برای نظام در فراتر از مرزهای کشور بازدارندگی ایجاد کرده است.

واکنش معنادار سپاه به تحرکات در مرز شمال غرب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رزمایش‌های اخیر در منطقه شمال غرب، گفت: این رزمایش‌ها توسط ارتش و سپاه جدا از مأموریت سالانه نیرو‌های مسلح، جنبه اقتضائی دارد و حسب شرایط در پاسخ به برخی از تحرکات دشمن انجام‌شده است.

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: نیرو‌های مسلح، آماده پاسخ به هر تحرک مخدوش‌کننده امنیت کشور به ویژه در برخی از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راستا از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است.

جوانی با اشاره به اینکه رزمایش‌های نیرو‌های مسلح، توسط ارتش سرافراز جمهوری اسلامی و دلاور مردان سپاه پاسداران جنبه بازدارندگی دارد، اضافه کرد: امروز اقتدار دفاعی و امنیتی کشور برای نظام در فراتر از مرز‌های کشور بازدارندگی ایجاد کرده است.

معاون سیاسی سپاه با بیان آنکه رزمایش‌های نیرو‌های مسلح پیام‌های متفاوتی با جنبه‌های داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: نیرو‌های مسلح در این راستا، آشکارا اطمینان خاطر را به ملت بزرگ ایران می‌دهند که نیرو‌های مسلح در آمادگی خوبی برای تأمین امنیت ملی و حفظ امنیت داخلی دارد.

جوانی ادامه داد: این رزمایش‌های پیام روشنی هم به کسانی دارد که به نوعی خیال‌پردازی می‌کنند و تصور دارند که می‌توانند تأثیر منفی بر امنیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، برگزاری رزمایش‌های اخیر به ویژه در منطقه شمال غرب در این راستا بود.

تحرکات در مرز شمال غرب برای آسیب زدن به امنیت ایران، کودکانه بود

معاون سیاسی سپاه با تأکید به اینکه تحرکات در مرز شمال غرب برای آسیب زدن به امنیت ایران، کودکانه بود، اضافه کرد: آن‌ها می‌خواستند امنیت و منافع ملی را تحت تأثیر قرار دهند.

اقتدار توأم با عقلانیت، تأمین‌کننده منافع و امنیت ملی

وی با بیان اینکه مخاطب بیانات مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح ملت ایران و نیرو‌های مسلح بودند، افزود: فرمانده معظم کل قوا، بر اقتدار توأم با عقلانیت تأکیددارند و اینکه این اقتدار تأمین‌کننده منافع و امنیت ملی است.

جوانی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیری را که برای امنیت ملی و داخلی در پیش گرفتیم، عقلانی و حکیمانه بود، تصریح کرد: امنیت مردم پایه و مبتنی برداشته‌های خود بوده و مورد اهمیت قرار دارد، امام راحل در دفاع مقدس تأکید داشتند که ما در دفاع مقدس یاد گرفتیم بروی پای خود بایستیم و حوزه دفاعی و امنیتی، یکی از ابعاد این امنیت است.

دکترین و سیاست دفاعی، برپایه توانمندی‌های داخلی و الگو‌های بومی

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: بعد از دوران طلایی دفاع مقدس، دکترین و سیاست دفاعی و راهبرد‌هایی که تبیین و مورد استفاده قرار گرفت، بر پایه توانمندی‌های داخلی و الگو‌های بومی بود و اینکه ملت ایران تأمین امنیت خودش را به بیگانه گره نزد و تکیه‌گاه خود را قدرت‌های پوشالی جهان قرار نداد و ملت رشید و شجاع و سلحشور ایران، با تکیه‌بر فرهنگ مقاومت و عاشورایی در دفاع مقدس، یاد گرفت که با این فرهنگ می‌تواند در برابر قدرت‌های شیطانی بایستد.

جوانی با اشاره به قدرت دفاعی کشور با ساختاری پایدار و کاملاً ایرانی، اضافه کرد: صنعت دفاعی کشور امروز بر قله اقتدار با تکیه بر توانمندی‌های متخصصین جوان در صنایع دفاعی، وجود نیرو‌های قوی، توانمند و مقتدر نیرو‌های مسلح قرار دارد.

ایرانی قوی با تکیه‌بر فرهنگ دفاع مقدس شکل‌گرفته است

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: امروز، ایرانی قوی با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس شکل گرفته و قادر است از ارزش‌های حیاتی خود صیانت کند و در این مسیر تکیه بر توانمندی دفاعی و امنیت مردم پایه دارد.

اتحاد و پیوند نیرو‌های مسلح با ملت و بسیج مردمی، منشأ تولید قدرت در کشور

جوانی اظهار داشت: اتحاد و پیوند نیرو‌های مسلح با ملت و بسیج مردمی، گره‌گشاست و همه این مؤلفه‌ها کنار هم تولید قدرت کرده است، امروز مقام معظم رهبری به ملت ایران تبریک می‌گویند که از این جوانان مُدیر، مدبر و نیرو‌های مسلح قوی برخوردار است، که با تکیه‌بر قدرت خود تأمین‌کننده امنیت کشور باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها