کد خبر: 634497
تاریخ انتشار :

کنایه سنگین نماینده سابق مجلس به ظریف

فارس/ رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان محمد جواد ظریف به عدم مطالعه برجام، اظهار داشت: در واقع اشکالی که در کل مذاکرات وجود داشت، این بود که غربی ها با یک عده ی فراوانی می آمدند و اگر میز مذاکرات برجام را نگاه می کردید، آن ها در یک صحنه بیست الی سی نفر نشسته اند، در حالی که تیم مذاکره کننده ی ما چهار الی پنج نفر بودند و این یک روش غلطی بود. مثلا بارها مطرح می شد که نماینده های مجلس نیز حضور داشته باشند.

کنایه سنگین نماینده سابق مجلس به ظریف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علاءالدین بروجردی افزود: در نتیجه زمانی که طرف مقابل جلوی شما ده ها صفحه مطلب می گذارد و کار این تیم را تا ساعت دوازده یا یک و دو بامداد می کشاند، خسته می شوند و امکان مطالعه ی دقیق برایشان وجود ندارد و خیلی چیز ها از دست در می رود مثل همین کلمه ی ساسپند که ایشان در مجلس هم گفته بودند که وجود ندارد اما، بعد اعلام می کنند که چند مورد وجود داشته که به من اعلام نکرده بودند.

بروجردی با بیان این که برجام به سمت مذاکرات مجدد می رود، ادامه داد: ما باید در این مسئله غفلت به خرج ندهیم و در تخصص های مختلف افراد متخصص را برای هم فکری و مشورت داشته باشیم.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علت وقوع این غفلت ها را محدود کردن زمان و از یک طرف حجم عظیم مطالب دانست و گفت: همینطور اطلاع آن ها از این که ما یک تعداد محدودی را برای این مسائل سیاسی و بین المللی آورده ایم سبب این اتفاقات می شود .

بروجردی مطرح کرد: در هر صورت این یک تجربه ی تاریخی است که باید از آن برای مراحل بعدی حداکثر عبرت را گرفت و حداکثر استفاده را انجام داد. همین که خود ایشان می آید و این عدم اطلاع را اعلام می کند این خودش نکته ی مثبتی است.

وی با تا کید بر این که در مراحل بعدی این عرصه را خواهیم داشت و بحث این است که مذاکرات انجام بشود، خاطرنشان کرد: در همین دولت جدید هم اصل موضوع را پذیرفته ایم اما، می گوییم که مذاکره برای مذاکره را قبول نداریم و مذاکره باید هدفمند باشد.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: همان پیش شرطی که حضرت آقا فرمودند که آن ها باید کل تحریم ها را بردارند و چیزی که توافق شده را بپذیرند و به آن عمل کنند، باید اجرا شود. ما باید راستی آزمایی انجام بدهیم و بازی نخوریم.

بروجردی اشاره کرد: آن ها نباید یک حرفی را بزنند و بعد عمل نکنند. هیچ موضوع دیگری خارج از برجام و بحث هسته ای ما نباید اضافه شود و به نظر می رسد این ها نکاتی هستند که بسیار مهم و مورد توجه هستند.

وی مدعی شد: چیزی که در گذشته اتفاق افتاده با همه ی اشتباهات صورت گرفته بخشی از تاریخ ما در عرصه ی سیاست خارجی است اما، آن چه که در حال حاضر بسیار مهم است درواقع دفاع از منافع ملی است.

نماینده ی ادوار گذشته ی مجلس با بیان این که باید آن ها را وادار کنیم که تعهدات خود را بپذیرند و تحریم ها را بردارند، اضافه کرد: آمریکایی ها برخلاف تعهداتشان در برجام تحریم های ظالمانه را وضع کردند و دنبال گرو کشی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها