کد خبر: 634885
تاریخ انتشار :

آشنایی با مضرات سیگار و جایگزینی برای آن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استفاده از سیگار علاوه بر ضرر های اعلام شده توسط کارشناسان به دلیل وجود ماده سمی قطران و بنزن و گوگرد و.... باعث شده با گذشت زمان از طریق افراد جامعه هم یک عمل ناشایست شناخته شود و افراد سیگاری را وادار به ترک سیگار کرده است.

به دلیل بوی بد سیگار و دود حاصل از احتراق سیگار افراد سیگاری برای تامین نیکوتین مورد نیاز خود به دنبال جاگزین مناسب یا حتی سالم تر از سیگار هستن این راهکار ها میتواند شرکت در دوره های روان شناسی – استفاده از دارو (چسب و شکلات های نیکوتینی)– یا شیه ساز سیگار یا الکترو اسموک ها باشد که هر یک محاصن و معایبی را در خود جا داده است.

 

شرکت در دوره های روان شناسی برای افرادی که اراده قوی برای ترک سیگار را دارند بسیار توصیه میشود و زیرا با این دوره ها افراد میتواندد افرادی که توانسته اند خود را به واسطه این کلاس ها ترک کنند ملاقات کنند اما نکته ظعف این موارد را میتوان تغییرات شرایط کسب و کار و استرس های روز مره دانست که این تغییران باعث چالش های عصبی برای افراد شود و همین امر باعث اسر گیری استفاده از سیگار را به همراه دارد.

 

استفاده از چسب و دارو برای افراد سیگاری راه کار دیگری برای ترک سیگار میباشد که شاید بتوان سالم ترین ارزان ترین و حتی بهترین راهکار ترک سیگار باشد اما این راهکار نیز نقاط ظعف دارد که به اختصار به ان می پردازیم

افراد سیگاری از روی عادن نیاز به دست گیری جسمی و تولید بخار یا دود دارند که گاها این افراد حتی نیاز به نیکوتین ندارند و فقط بحث روانی این امر را داران و شاید نیودن این امر این راهکار درمانی را در دنیا به مشکل مواجه کرده است .

استفاده از ویپ ها که با رشد روز افزونی همراه است و همچون راهکارهای بالا دارای نقاط ظعف و قدرت میباشد .

پادسیستم ها دارای تنوع بالای هستن و به طور کل به چند دسته تقسیم میشوند پاد ها – ویپ ها و پاد ماد ها

پاد ها دستگاه های مناسب برای افراد سیگاری هستن که بخار خارج شده در این دستگاه ها  توسط مایع های به نام سالت نیکوتین تامیین میشوند که دارای نیکوتین بالا برای افراد سیگاری میشوند.

ویپ ها دستتگاه های مناسب برای افراد قلیونی هستن که بخار خارج شده در این دستگاه ها توسط مایع های به نام جویس تامین میشود.

و پاد ماد ها دستگاه های ال این وان هستند که با تغییر کویل یا کاتریج موجود در دستگاه تبدیل به ویپ و پاد میشوند و از هر دو مایع موجود در بازار قابل استفاده هستند

از معایب موجود در الکترو اسموک ها میتوان بالا بودن هزینه خرید دستگاه و مایع ویپ یا پاد دانست و نسبت به دو روش قبلی گرچه بازخورد و موفقیت  بالاتری دارد ولی از نظر سلامتی رتبه سوم را داراست .

اما هامان طور که گفته شد به دلیل نداشتن قطران – بنزن – کربن ونداشن بو و حتی نداشتن دود (وجود بخار) میتوان به جرعت گفت که 95 درصد سالمتر ازی سیگار و قلیان می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها