کد خبر: 634929
تاریخ انتشار :

بحران جدید میان ایران و امریکا

نشریه اکونومیست در مقاله‌ای با عنوان «بحران جدیدی بین آمریکا و ایران در راه است» تحلیل کرده است که شکست مذاکرات نقطه‌ای است که ظاهراً آمریکا برنامه مشخصی برای آن ندارد.

بحران جدید میان ایران و امریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشریه اکونومیست در مقاله‌ای با عنوان «بحران جدیدی بین آمریکا و ایران در راه است» تحلیل کرده است که شکست مذاکرات نقطه‌ای است که ظاهراً آمریکا برنامه مشخصی برای آن ندارد و در مقابل اسرائیل گزینه‌های شوم و بی‌شرمانه روی میز خواهد گذاشت؛ از تشدید محاصره اقتصادی تا اقدامات قهرآمیز.

 رئیس جمهور سابق فرانسه، نیکلا سارکوزی، این وضعیت را ۱۴ سال پیش در یک جمله خلاصه کرد و در ۲۰۰۷ مدعی شد که «دیپلماسی هسته ای سخت با ایران»، به زعم وی، بهترین راه برای جلوگیری از انتخاب فاجعه بار میان آنچه وی «بمب ایران یا بمباران ایران» تلقی می کرده، بوده است.

اکونومیست می‌افزاید برای فرار از این معضل ، رئیس جمهور جو بایدن تلاش می کند توافق هسته ای با ایران را که باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ مذاکره کرده بود و دونالد ترامپ سه سال بعد پاره کرد ، احیا کند. حالا پس از توقف چندماهه مذاکرات وین به دلیل مقتضیات پروسه انتقال دولت،  و ضرورت تعیین وزرای جدید و تیم مذاکره کننده. مقامات وزارت خارجه اعلام کردند که با نهایی شدن بررسی‌های لازم «به زودی» برای ازسرگیری مذاکرات، تیم دیپلماتیک ایران راهی وین خواهد شد.

برخی منابع می‌گویند که از ماه نوامبر  مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، یعنی پس از گذشت حدود ۳ ماه از آغاز به کار دولت جدید ایران؛ تقریباً به اندازه همان بازه زمانی که دولت بایدن از زمان آغاز به کار ود در ۲۰ ژانویه هدر داد تا تعامل با تهران را در ماه آوریل کلید بزند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها