کد خبر: 635022
تاریخ انتشار :

خبر رسانه آمریکایی از جزییات مهم مذاکرات ایران و عربستان

نشریه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی از تمایل ریاض برای ترمیم روابط با تهران سخن گفت.

خبر رسانه آمریکایی از جزییات مهم مذاکرات ایران و عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی با اشاره به مذاکرات اخیر میان تهران و ریاض، از جدی بودن عربستان در مذاکره با ایران سخن گفت.

این نشریه نوشت: شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای به فایننشال تایمز گفته است مذاکرات با ایران صمیمانه بوده است. وزیر خارجه عربستان گفته است عربستان در مذاکره با ایران جدی است؛ مسئله‌ای که نشان دهنده تمایل ریاض برای ترمیم روابط میان این دو رقیب است.

این نشریه همچنین به نقل از وزیر خارجه عربستان نوشت که این کشور در حال بررسی اجازه بازگشایی کنسولگری ایران در جده است؛ اما به گفته این مقام سعودی، مذاکرات به اندازه‌ای پیشرفت نداشته است تا همه روابط دیپلماتیک به طور کامل بازگردد.

این در حالی است که بنابر این گزارش، عربستان چهاردور مذاکرات را با ایران از ماه آوریل به انجام رسانده است. وزیر خارجه سعودی همچنین به نشریه فایننشال تایمز گفت: ما در مذاکره با ایران جدی هستیم و برای ما این تغییر چندان مهمی نیست. ما همیشه گفته‌ایم که خواهان پیدا کردن راهی برای ایجاد ثبات در منطقه هستیم.

تهران و ریاض روابط دیپلماتیک خود را در ژانویه ۲۰۱۶ و پس از آنکه سفارت عربستان در ایران هدف حمله قرار گرفت، قطع کردند. این تهاجم پس از آن صورت گرفته بود که عربستان شیخ نمر، از روحانیون ارشد شیعی را در این کشور اعدام کرد.

گفتنی است پیشتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران از مذاکره میان تهران و ریاض تقدیر کرده بود. عبداللهیان گفته بود مذاکره ایران و عربستان سازنده بوده و در مسیر درست خود در حرکت است و به نفع هر دوکشور و منطقه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها