کد خبر: 635037
تاریخ انتشار :

موضع‌گیری علم‌الهدی درباره حمله تروریستی داعش

امام جمعه مشهد اشاره به فاجعه دلخراش مسجد خان‌آباد در شهر قُندوز افغانستان در هفته گذشته و کشته شدن کودکان، زنان و مردان، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی گفت: این فاجعه توسط یک تروریست چینی پیوسته به داعش انجام شد که در این زمینه ۲ مساله قابل توجه است.

موضع‌گیری علم‌الهدی درباره حمله تروریستی داعش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع)‌ برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان و دیگر بلاد اسلامی با حرکت های جنایتگرانه، قربانیان اول جنایات خود را شیعیان قرار می دهد چون زمینه فکری تشیع، استکبارستیزی را به همراه دارد.

وی با اشاره به فاجعه دلخراش مسجد خان‌آباد در شهر قُندوز افغانستان در هفته گذشته و کشته شدن کودکان، زنان و مردان، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی افزود: این فاجعه توسط یک تروریست چینی پیوسته به داعش انجام شد که در این زمینه ۲ مساله قابل توجه است.

وی با بیان اینکه داعش مزدور جنگهای نیابتی آمریکاست، گفت: آمریکا بعد از ۲۰ سال اشغال با ذلت از افغانستان خارج شد و کارنامه خود در سرزمین افغانستان را با عناوین مظلوم‌کشی و آدم‌کشی بست و در نهایت با شکست خارج شد اما در عین حال برای ادامه جنایتگری و آدم‌کشی از مزدورانش که داعش باشند، به عنوان جنگ نیابی استفاده کرد.

امام جمعه مشهد، هدف آمریکا را از این اقدامات ناامن سازی افغانستان و از سوی دیگر به راه انداختن جنگ داخلی، قومی و مذهبی در این کشور دانست و بیان کرد: حرکتهای مزدوران آمریکایی و فجایعی که به وجود می‌آورند یک برگه امتحان برای دولت افغانستان در مدیریت و کشورداری است و این حکومت باید بداند که مردم این کشور دارند دولت طالبان را تجربه و آزمایش می‌کنند و دولت در برابر همه مسائل مسوول است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که قدرت را در افغانستان به دست گرفته و ادعای اداره کشور را دارند، مسوولند، ادامه داد: متاسفانه تا امروز دولت افغانستان عکس العمل رسمی در این رابطه از خود نشان نداده است و در عین حال رییس جمهوری ایران اعلام کرده است حاضریم همه گونه کمک در انتقام گیری مظلومان این فاجعه داشته باشیم.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: حتی بنا شد زخمی های این حادثه به ایران منتقل و در مراکز درمانی با کمال مهربانی مداوا شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: پیگیری این فاجعه لازم است و ما نمی توانیم نسبت به این حادثه در کشور همسایه بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه مساله امنیت در هر کشوری و در هر مدیریتی حرف اول را می زند، ادامه داد: امتیاز کشور ایران و مدیریت در کشور در طول ۴۲ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون این است که هر دولتی بر سر کار بوده، امنیت در کشور برقرار بوده است.

علم الهدی با اشاره به اینکه طبق نوشته یک روزنامه آمریکایی، در دوران دفاع مقدس شبهای تاریک تهران از روزهای روشن نیویورک دارای امنیت بیشتری بوده است، اظهار کرد: امنیت مرهون خدمات جریانهای انتظامی آن روز و امروز است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها