کد خبر: 635040
تاریخ انتشار :

در پرونده مرتبط با ترور سیسی و بن‌نایف مطرح شد

صدور حکم متهمان یک ترور

دادگاه کیفری نظامی برای ۳۲ تن از متهمان پرونده تلاش برای ترور رئیس جمهوری این کشور حکم ۲۵ سال حبس صادر کرد.

صدور حکم متهمان یک ترور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از عربی ۲۱، دادگاه کیفری نظامی مصر احکام صادر شده در دادگاه نظامی این کشور در پرونده تلاش برای ترور عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را تایید کرد و به این ترتیب ۳۲ متهم به تشکیل گروهک‌های تروریستی که از جمله جنایت‌های آنها تلاش برای ترور سیسی و محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان بود، به ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

در بازجویی‌ها مشخص شد که برنامه‌ریزی‌هایی میان دو گروهک صورت گرفت تا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در هنگام ادای مناسک عمره در مکه، هدف حمله تروریست‌ها قرار بگیرد. در این راستا، گروهی از کارمندان هتل برج الساعة در مکه مکرمه که عبارت‌ از أحمد عبد العال بیومی، باسم حسین محمد حسین و محمود جابر محمود علی بودند، برای منفجر کردن محل اقامت رئیس جمهور مصر طرح ریزی کردند و آنها بر این باور بودند که رئیس جمهور در هتل مذکور اقامت می‌کند.

در تحقیقات همچنین مشخص شد که تلاشی برای هدف قرار دادن محمد بن نایف هم صورت گرفته است. علی ابراهیم حسن، یک دندان پزشک به این امر اعتراف کرد و گفت که آنها برای هدف قرار دادن سیسی و امیر نایف طرح ریزی کرده بودند.

پیش از این  هم تلاش‌هایی برای ترور سیسی شده بود؛ رسانه‌های مصری در سال ۱۳۹۵ گزارش دادند که سیسی به دلیل طرحی برای ترور وی در نشست سران عرب در نواکشوط پایتخت موریتانی حضور نیافته است. 

مقامات موریتانی ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ اعلام کردند، ۱۰ تن از متهمانی که در زمان برگزاری نشست سران عرب بازداشت شدند پس از بازجویی به اتهام برنامه ریزی برای عملیات تروریستی علیه رهبران عرب حاضر در این نشست به دادگاه ارجاع داده شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها