کد خبر: 635211
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی آیتی

احمدی‌نژاد بر فراموشی تاریخی مردم حساب باز کرده است

مهدی آیتی گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد بتواند تأیید مراجع امنیتی و نظارتی را بگیرد و به طور کلی در هر انتخاباتی تأیید صلاحیت شود، حتما رأی می‌آورد اما هیچگاه تأییدصلاحیت نخواهد شد.

احمدی‌نژاد بر فراموشی تاریخی مردم حساب باز کرده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: محمود احمدی‌نژاد همچنان تصور می‌کند می‌تواند به سیاستِ رسمی بازگردد. این را می‌توان از ثبت نام او در هر انتخابات و البته حضور او در سطح جامعه دریافت. او نمی‌خواهد نامش فراموش شود و شاید این رویکرد برای آن باشد که او هنوز امید دارد بتواند به سیاست برگردد اما از چه راهی؟

مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر من دو عامل آقای احمدی‌نژاد را وسوسه می‌کند که صحنه سیاسی را ترک نکند و همچنان امید داشته باشد به عرصه سیاست رسمی بازگردد. او در وهله نخست بر فراموشی تاریخی مردم ایران تکیه می‌کند؛ او می‌داند که مردم فراموشکارند. مردم از یاد برده‌اند که آقای احمدی‌نژاد چه طور دولتش را اداره می‌کرد، چه میزان تخلف در دوره او رخ داد و او چه مواضع بحران‌آفرینی داشت. می‌بینیم حالا که او در نمایشگاهی در دبی شرکت کرده، مردم دست دور گردن او می‌اندازند و با او عکس می‌گیرند و خوشحالند که احمدی‌نژاد را از نزدیک دیده‌اند. ما مردم فراموشکاری داریم».

او ادامه داد: «از طرفی آقای احمدی‌نژاد نوعی مصونیت برای خود متصور است و درست هم هست زیرا هیچگاه برخوردی با او صورت نگرفته است. وقتی چنین فضایی را مشاهده می‌کند، به این سمت می‌رود که حتما می‌شود در عرصه سیاسی هم حضور رسمی داشت. حتی اخیرا اکانت رسمی یک نهاد اسرائیلی با انتشار عکسی از او در توئیتر نوشته است که او از غرفه اسرائیل در نمایشگاه اکسپو دیدار کرده و حتی از او به عنوان یک نواصلاح‌طلبان یا اصلاح‌طلب جدید نام برده است و همه اینها در حالی است که او هنوز عضو مجمع تشخیص مصلت نظام است و کسی هم کاری به کارش ندارد».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا او می‌تواند راه خود را در سیاست رسمی باز کند یا خیر، بیان کرد: «اگر آقای احمدی‌نژاد بتواند تأیید مراجع امنیتی و نظارتی را بگیرد و به طور کلی در هر انتخاباتی تأیید صلاحیت شود، حتما رأی می‌آورد زیرا همان‌طور که گفتم مردم فراموشکارند اما مطمئن باشید که نظام دیگر اجازه نمی‌دهد فردی چون او پایش به سیاست باز شود و او هیچگاه تأییدصلاحیت نخواهد شد».

آیتی در پایان گفت: «من احمدی‌نژاد را بسیار شبیه به ترامپ می‌دانم؛ فردی که تصور می‌کند هیچ دولتی در جمهوری اسلامی ایران موفق عمل نکرده است و فقط دو دولت او بوده که کاری کرده است. اکنون هم می‌بینیم که ترامپ هم در آمریکا همین سخنان را می‌زند و می‌گوید دوره بعد حتما می‌آیم و بازهم رئیس‌جمهور خواهم شد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها