کد خبر: 635405
تاریخ انتشار :

صفر تا صد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

صفر تا صد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کنکور سراسری یکی از پرجمعیت ترین آزمون هایی است که هر سال در 5 گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان برگزار می گردد. مجری برگزاری این ماراتن سنگین سازمان سنجش می باشد یعنی تمامی مراحل از جمله ثبت نام و برگزاری این آزمون از طریق سازمان سنجش صورت می گیرد. افرادی که علاقمند شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستند، می توانند در مهلت ثبت نام کنکور سراسری وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و مراحل ثبت نام خود اعم ازپرداخت هزینه، بارگذاری عکس، تکمیل فرم ثبت نام و دریافت رسید ثبت نام را انجام دهند. توجه داشته باشید که ثبت نام کنکور سراسری با دریافت کدرهگیری و شماره پرونده داوطلب به اتمام میرسد.

افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع بوده و در تاریخ مقرر با آماده کردن مدارک لازم جهت ثبت نام خود اقدام نمایند. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از روز یکشنبه مورخ 10 بهمن آغاز و تا روز یکشنبه 17 بهمن ماه ادامه دارد. سازمان سنجش همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام کنکور سراسری جزئیاتی مانند شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام کنکور را از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در اختیار تمام افراد قرار می دهد. داوطلبان باید پیش از تکمیل فرم ثبت نام، دفترچه مذکور را از سایت سنجش دانلود کرده و آن را با دقت مطالعه نمایند تا با صفر تا صد ثبت نام کنکور سراسری که شامل نحوه ثبت نام، هزینه ثبت نام کنکور، شرایط و ضوابط ثبت نام در کنکور، مدارک لازم برای انجام فرایند ثبت نام، زمان برگزاری کنکور، ضرایب و زیرگروه های هر گروه آزمایشی و ... می شود، آشنا شوند.
برای ثبت نام کنکور 1401 کلیک کنید

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

به گزارش سایت مشاوره تحصیلی هیوا شرکت در کنکور ۱۴۰۱ مانند سایر آزمون ها منوط به داشتن یک سری شرایط می باشد که هر سال از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری اعلام می گردد. شرایط شرکت در کنکور سراسری برای تمامی گروه های آزمایشی یکسان بوده و به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که در ادامه به بیان برخی از مهم ترین شرایط پرداختیم:

  1. دارا بودن یکی از مدارک زیر:
  • دیپلم نظام آموزشی جدید ( 3-3-6 ) در یکی از شاخه های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش
  • دیپلم و پیش دانشگاهی ( نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی )
  • دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه
  • مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  1. دانشجویان دوره روزانه سال 1400 و پیش از آن اگر حداکثر تا تاریخ 25/12/1400 از تحصیل در رشته فعای خود انصراف قطعی دهند، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور ۱۴۰۱ می باشند.
  2. دانشجویان دوره غیر روزانه می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت نمایند. این دسته از افراد در صورت قبولی در رشته محل جدید از رشته قبولی قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی را به موسسه ذیربط ارائه دهند.
  3. پذیرفته شدگان دوره روزانه رشته های تحصیلی با آزمون و بدون آزمون سال گذشته در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ منحصرا مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه بوده و فقط در این دوره ها گزینش خواهند شد. مگر اینکه درخواست لغو محرومیت خود را در سایت سنجش وارد کرده و کارشناسان این سازمان با آن موافقت کرده باشند.

همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، فرایند ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. تمامی داوطلبانی که شرایط ثبت نام در این آزمون را دارند، می توانند در مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ وارد سایت سجش شده و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال ثبت نام کنکور سراسری اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند. به نوشته سایت هیوا برای تکمیل فرآیند ثبت نام لازم است داوطلبان مراحل زیر را طی کنند:

  1. ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست صفحه
  2. دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱
  3. کلیک بر روی لینک " ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ "
  4. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ و دریافت سریال ثبت نام کنکور سراسری
  5. وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام
  6. دریافت کد رهگیری و شماره پرونده

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری می توانند در یک رشته اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) و یک یا دو رشته فرعی (هنر و زبان) شرکت کنند. فردی که قصد شرکت در چند آزمون را دارد برای هر آزمون باید کارتی جدا خریداری کرده و سریال ثبت نام مربوط به هر یک را در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نماید به عبارتی برای هر گروه آزمایشی فرمی مجزا تکمیل نشده و تنها سریالی مجزا دریافت می گردد.

02

بعد از برطرف شدن ابهامات لازم در خصوص ثبت نام کنکور سراسری نوبت به آشنایی با مراحل کسب موفقیت در کنکور ۱۴۰۱ میرسد. همانطور که گفتیم کنکور سراسری امروزه به ماراتنی نفسگیر تبدیل شده و علاوه بر داوطلبان خانواده آنان را نیز با چالش هایی روبرو کرده است. تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری به دنبال راهی برای کسب موفقیت در این رقابت و قبولی در بهترین رشته و دانشگاه های کشور هستند. برای پیروزی در کنکور سراسری علاوه بر آشنایی با جزئیات و چگونگی ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری، مطالعه و برنامه ریزی نیز امری مهم و غیر قابل انکار است.

به طور کلی می توان گفت برای رسیدن به موفقیت لازم است تا فرد اقدامات زیر را انجام دهد. برنامه ریزی اصولی و مدون، تهیه منابع مناسب، آشنایی با ضرایب و زیرگروه های کنکور سراسری، نحوه مطالعه صحیح دروس، آشنایی با اصول و تکنیک های تست زنی، مدیریت زمان و ... . برای آشنایی با هر یک از این اقدامات ضروری، مطالعه مقاله زیر از سایت مشاوره کنکور هیوا توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید : ثبت نام کنکور

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها