کد خبر: 635627
تاریخ انتشار :

بی‌توجهی آیت‌الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک

کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که مسجد جلیلی تهران را به پایگاهی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی بدل کرد.

بی‌توجهی آیت‌الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که مسجد جلیلی تهران را به پایگاهی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی بدل کرد. او در طول دوران مبارزه بارها طعم بازداشت، زندان، تهدید و تبعید را چشید اما دست از مبارزه برنداشت. فعالیت‌های مرحوم مهدوی کنی خشم ساواک را برانگیخته بود؛ به‌طوری‌که در گزارشی درباره او آمده است:

«باوجودآنکه مکرراً به نامبرده تذکر و توجه داده شده که از اعمال و رفتار خلاف و تحریکات خود دست بردارد، مع‌هذا تاکنون کوچک‌ترین توجهی به تذکرات داده‌شده نکرده و مجدداً با اغتنام از فرصت‌های به‌دست‌آمده اعمال سابق خود را دنبال نموده و برای جامه عمل پوشاندن هدف خود در زمینه اخلال در نظم عمومی و تحریک مردم به ضدیت با یکدیگر همچنان کوشا می‌باشد.»

تعابیر ساواک در این گزارش، نشانگر خشم این سازمان از فعالیت‌های مبارزاتی آیت‌الله مهدوی کنی و بی‌توجهی او نسبت به هشدارها و تهدیدهای ساواک است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها