کد خبر: 635795
تاریخ انتشار :

فن بیان از سلام تا استخدام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احتمالاً شما نیز در طول عمر خود افرادی را دیده‌اید که در همان برخورد اول مجذوب طرز بیان و در واقع فن بیان آنها شده‌اید. شاید بگویید مگر حرف زدن هم فن دارد؛ بله فن بیان یک روش بسیار تاثیر گذار برای جذب بیشتر افراد در امورات روزمره زندگی است. اگر برای استخدام شدن در یک شغل به شرکت و یا اداره‌ای مراجعه کنید قطعاً بلد بودن جزئیات فن بیان راه گشای شما خواهد بود. در این مقاله شما را با اینکه فن بیان اساساً چیست و چه جزئیاتی دارد و در هنگام مصاحبه‌های مهم چگونه به کمک شما می‌آید و همچنین اینکه باید از کجا این مهارت رایاد بگیرید سخن می‌گوییم.

photo_2021-11-02_12-44-49

امروزه روش‌های درست ارتباط برقرار کردن و در واقع یک گفتگوی درست به موضوعی مهم و بسیار تاثیر گذار تبدیل شده است. اهمیت این مسئله سبب شده تا مبحثی به نام فن بیان بوجود بیاید. درست است که فن بیان به روش‌های گفتن کلمات و زیبا و قوی ادا کردن سخن گفته می‌شود اما باید همراه با داشتن اطلاعات بسیار باشد. یک سخنور خوب باید در تمام زمینه‌های مورد نیاز از جمله: اقتصاد، تاریخ و ادبیات، سیاست، هنر و بسیاری زمینه‌های دیگر مطالعه و تحقیق داشته باشد و بانک اطلاعاتی خود را مملو و سرشار کند.

جزئیاتی مهم که در داشتن فن بیان عالی به شما کمک می‌کند.

امروزه این موضوع که فن بیان درست و تاثیر گذار باید همراه با صداسازی باشد بر همگان ثابت شده است. حتماً در مورد افرادی که سخنوران و سخنرانان خوبی هستند شنیده‌اید که می‌گویند صدای قوی و لحن بسیار نافذی دارند. صداسازی تکنیک‌هایی بخصوصی دارد که قابل یادگیری بوده و به شما در ادای لحنی ماندگار کمک خواهد کرد. نکته بسیار مهم بعدی که از عادات فن بیان است درست و صحیح تلفظ کردن کلمات است. تلفظ درست کلمات، شمرده شمرده حرف زدن، دوری از تپق زدن، داشتن لب و زبانی قوی و همچنین یک گلوی صاف و… موضوعاتی هستند که باید به آنها توجه کرد و با تمرین و مراقبه بدست آورد.

photo_2021-11-02_12-44-49 (3)

 نکته بعدی تکنیک‌های فن بیان است که آنها نیز با تمرین و تکرار البته زیر نظر افراد کاردان و مطلع قابل فراگیری هستند. اکسان گذاری، تنظیم تن صدا، مکث‌ها و انواع مختلف آن، یادگیری زبان بدن و بسیاری مباحث تاثیر بخش دیگر برای خواندن بهتر و پر تاثیر متن‌های مختلف از جمله تکنیک‌های فن بیان هستند. در اینجا باید گفت که شاید با اهمیت‌ترین قسمت درسخن گفتن و سخنوری داشتن لحنی قوی و دلنشین است. موضوع لحن و داشتن حس در ادای کلمات و جملات و انتقال این احساس به مخاطب در ارتباطات روزمره و حتی حرفه‌ای افراد بسیار نقش پر رنگی دارد. یک لحن مناسب و خوب در برخورد با دیگران بسیار جذاب خواهد بود که آن هم با تمرین و دقت بیشتر بدست خواهد آمد. تمام نکات بیان شده باید درست اجرا شوند وگرنه نتیجه‌ی عکس خواهند داشت و نتیجه‌ی خوبی بر روی مخاطب یا مخاطبان نخواهند داشت.

چگونه فن بیان درست، ما را در انجام یک مصاحبه مهم کمک خواهد کرد.

در دنیای امروز شغل مناسب داشتن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر فردی رویای آن را در سر دارد. قسمت اولیه و بسیار مهم هر شغل پذیرش فرد برای آن موقعیت و در واقع استخدام است. اما چگونه باید خود را برای روز سرنوشت ساز مصاحبه آماده کرد؟ داشتن یک فن بیان درست در اینجا بسیار راه گشا است. تمام تکنیک‌ها و جزئیاتی که به آنها پرداختیم در کنار هم شما را برای داشتن و استفاده از فن بیان آماده خواهند کرد، فقط کافیست از راه درست و اصولی آنها را فرا بگیرید. در مصاحبه‌های کاری و حرفه‌ای طرز بیان فرد، اینکه چه چیزی بگوید ویا اینکه چگونه بگوید تا تاثیر خوبی داشته باشد از مهم‌ترین مسائل است. برای چنین موقعیت‌هایی داشتن فن بیان یک مزیت عالی محسوب می‌شود. در نتیجه قبل از انجام مصاحبه‌ها و پیش از رسیدن روز موعود سعی کنید که این مهارت‌ها را حتماً فرا بگیرید. مطمئن باشید که در هنگام مصاحبه داشتن مهارت فن بیان شما را کمک بزرگی خواهد کرد. زیرا در چنین موقعیتی باید حتماً به گفته‌های خود، تناژ صدا،طرز بیان و لحن خود دقت بیشتری بکنید تا بتوانید توجه‌ها را به خود جلب نمایید.

photo_2021-11-02_12-44-49 (2)

آکادمی جاب اکسپرت معتبرترین مکان برای یادگیری فن بیان است.

داشتن فن بیان عالی سخت است اما غیر ممکن نیست. در آکادمی جاب اکسپرت با آموزش‌های بی نظیری که ارائه داده می‌شود شما می‌توانید آخرین روش‌های سخنوری و ادای کلام را به صورت کاملاً حرفه‌ای فرا بگیرید. این آموزش‌ها که توسط اساتید متخصص و کاربلد ارائه داده می‌شوند خواهند توانست در تمام مراحل زندگی به شما کمک کنند تا تاثیر گذار تر ظاهر شوید و هر مخاطبی را جذب خود و سخنان خود کنید.  آکادمی معتبر و خوش نام جاب ا‌کسپرت شما را در رسیدن به جذابیتی غیر قابل انکار راهنمایی کرده و درهای بسته را به روی شما باز خواهد کرد. پس برای یادگیری درست و اصولی مهارتی مهم و عالی مانند فن بیان و تمام جزئیات آن با کارشناسان و اساتید و متخصصان این فن در آکادمی جاب اکسپرت تماس بگیرید و در کلاس‌های پیشرفته و به روز این آکادمی شرکت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها