کد خبر: 635980
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عباس امیری‌فر

دولت رئیسی باید مسئولان باقی‌مانده از دولت روحانی را تغییر دهد

عباس امیری‌فر گفت: یعنی چه که مجلس ماهی یک هفته به بهانه سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تعطیل می‌شود؟ واقعا این همه تعطیلی نمایندگان به بهانه‌های مختلف هیچ توجیهی ندارد و باید مجلس شبانه‌روز کار کند زیرا کشور با بحران‌های متعددی دست به گریبان است.

دولت رئیسی باید مسئولان باقی‌مانده از دولت روحانی را تغییر دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: عملکرد مجلس یازدهم در مدتی که از عمر فعالیتش می‌گذرد، آن‌طور که انتظار می‌رفت نبوده است؛ به‌نحوی که مجلس در حل مشکلات اقتصادی که مهم‌ترین شعار نمایندگان پیش از انتخابات بود نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید تأثیرگذار باشد.

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی، درباره عملکرد مجلس یازدهم به «نامه‌نیوز» گفت: «یک مقدار زود است که قضاوت کاملی درباره عملکرد نمایندگان ارائه دهیم. به دلیل آنکه تعداد زیادی از نمایندگان بار اولی است که نمایندگی را تجربه می‌کنند، مدتی طول می‌کشد تا به قوانین و کار در مجلس آشنا شوند به همین دلیل باید فرصت بیشتری برای قضاوت عملکرد مجلس در نظر گرفت».

او ادامه داد: «با این همه نقاط ضعفی در عملکرد نمایندگان قابل مشاهده است؛ مثلا طرح شفافیت آراء نمایندگان خواسته مردم بود و به مجلس قبل این ایراد گرفته می‌شد که چرا این طرح را تصویب نمی‌کرد. انتظار این بود که مجلس انقلابی به سرعت این طرح را تصویب کند.».

این فعال سیاسی درباره حقوق نمایندگان مجلس بیان کرد: «همه انتظار داشتند در شرایطی که مردم در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند، نمایندگان حقوقی کمتر از درآمد عموم مردم دریافت کنند اما دیدیم که عده‌ای به دنبال پول رهن خانه افتادند و عده‌ای ماشین‌های آنچنانی می‌خواستند. این شیوه انقلابی نیست. در مجموع به طور کلی مردم از مجلس یازدهم رضایت ندارند».

او همچنین اظهار کرد: «البته مجلس طرح‌های خوبی هم داشته است و نباید عملکرد نمایندگان را یک‌سره منفی بدانیم».

امیری‌فر با تصریح کرد: «یک نقد مهم به دولت و یک تذکر به نمایندگان وارد است. اکنون 70-60 درصد مسئولان دولت همان‌هایی هستند که در دولت آقای روحانی مشغول بودند. این نقد به دولت وارد است که چرا نیروهای انقلاب را جایگزین آنها نمی‌کند و از این‌سو این تذکر هم باید به نمایندگان داد که چرا دولت را تحت فشار قرار نمی‌دهید که مسئولان دولت روحانی را تغییر دهد. علاوه بر اینها مشخص نیست دولت چرا وزیر آموزش‌وپروش را به مجلس معرفی نمی‌کند؟ مگر قحط‌الرجال است که این وزارتخانه مهم مدتی طولانی است بدون وزیر اداره می‌شود؟»

او در پایان گفت: «درباره تعامل دولت و مجلس هم باید گفت که هر دوی این قوا باید با هم نشست‌های پیاپی داشته باشند تا به راهبردی مشترک درباره موضوعات مختلف برسند. از سوی دیگر مجلس هم باید تحرک بیشتری داشته باشد. یعنی چه که مجلس ماهی یک هفته به بهانه سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تعطیل می‌شود؟ واقعا این همه تعطیلی نمایندگان به بهانه‌های مختلف هیچ توجیهی ندارد و باید مجلس شبانه‌روز کار کند زیرا کشور با بحران‌های متعددی دست به گریبان است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها