کد خبر: 636339
تاریخ انتشار :

فوری؛ توافقات اولیه ایران با عربستان| زمان بازگشایی سفارت عربستان در ایران

مهر/ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توافقات اولیه‌ در مذاکرات میان ایران و عربستان رد و بدل شده است و ما منتظر نهایی شدن آنها هستیم.

فوری؛ توافقات اولیه ایران با عربستان| زمان بازگشایی سفارت عربستان در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی گفت: چهار دور از گفتگوها انجام گرفته ولی تماس‌ها بین دو کشور هیچ وقت قطع نشده است.

وی ادامه داد: مذاکراتی که در بغداد صورت گرفته است یعنی اینکه بنشینیم و گفتگو کنیم، ۴ دور برگزار شده است؛ اما اینکه آیا بین ما و دولت عربستان سعودی دائماً پیام‌ها و تماس‌ها به صورت مستمر برقرار است؟! بله! این اتفاق افتاده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه ما توافقات اولیه را در این گفتگوها داشته‌ایم، گفت: این توافقات رد و بدل شده است و منتظر نهایی شدن آنها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص زمان بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور نیز گفت: هنوز تا بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض یک مقدار فاصله داریم.

وی ادامه داد: اما اینکه ما بتوانیم این فرآیند را آغاز کنیم، باید بگویم آغاز آن به زودی می‌تواند انجام شود.

گفتنی است روز گذشته (شنبه) «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در رُم و در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفت: «مذاکرات با ایران دوستانه است اما پیشرفت زیادی نداشته است.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها