کد خبر: 636716
تاریخ انتشار :

واکنش تند رئیسی به دزدی دریایی آمریکا از نفتکش ایران

تسنیم/ رئیس‌جمهور در اجتماع ۱۳ آبان سمنان در واکنش به دزدی دریایی آمریکا، ضمن قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح و زشت بود.

واکنش تند رئیسی به دزدی دریایی آمریکا از نفتکش ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه نهمین سفر استانی خود، در سخنانی در اجتماع 13 آبان سمنان، با تبریک یوم‌الله 13 آ‌بان‌ به همه ملت ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از 13 آبان ماه به عنوان یک انقلاب نام برد و اظهار داشت: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور پرچمداری امام بزرگوارمان در مقابل استکبار جهانی ا‌ست؛ این روز یادآور تسخیر لانه جاسوسی ‌به دست دانشجویان بابصیرت است که امام بزرگوار فرمودند "تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود".

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش ضمن قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی تسلیم‌شدن در برابر استکبار را نمی‌بینیم، گفت: عمل زشت آمریکایی‌ها در دزدی دریایی مورد تقبیح افکار عمومی قرار گرفت، ‌اما در مقابل عمل سپاه پاسداران مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران 40 ساله نیست بلکه این دشمنی، بیش از 70 سال است که سابقه دارد، خاطرنشان کرد: با این تفاوت که در سی‌ساله اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می‌شد اما در 43 سال اخیر پس از انقلاب، پیروزِ این میدان در برابر دشمنی‌های بی‌پایان آمریکایی‌ها، ملت ایران بوده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه‌محور است و ما به ‌هیچ عنوان از خواسته به حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد، تصریح کرد: همانطوری که گفته‌ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که دنبال تضییع منافع ملت ما هستند ایستادگی می‌کنیم. از منافع ملت ایران به‌هیچ عنوان عقب‌نشینی نخواهیم کرد، هم رفع تحریم را دنبال می‌کنیم هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها