کد خبر: 636963
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین انواری

صهیونیست‌ها لابی‌های گسترده‌ای برای ناکامی مذاکرات انجام می‌دهند

حسین انواری گفت: اینکه مقامات این رژیم هم می‌گویند که به ایران حمله می‌کنیم، صرفا برای توجیه افکار عمومی داخلی خودشان است و خودشان هم می‌دانند جرئت و توان چنین کاری را ندارند.

صهیونیست‌ها لابی‌های گسترده‌ای برای ناکامی مذاکرات انجام می‌دهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: کمتر از یک‌ماه دیگر به آغاز مذاکرات زمان باقی است و این مسئله مطرح است که اگر غربی‌ها خواسته‌هایی افزون مسائل برجامی داشته باشند و بخواهند بحث‌هایی فرابرجامی را مطرح‌کنند، سرنوشت مذاکرات چه می‌شود؟

حسین انواری، فعال و تحلیلگر سیاسی به «نامه‌نیوز» درباره این موضوع گفت: «اصل مذاکره این است که برای رفع اختلافات طرفین دور یک میز بنشینند و بر روی نقاط مشترک تمرکز کنند تا بتوانند نتیجه مشترکی به دست آوردند. اگر قرار باشد غربی‌ها مسائلی فراتر از برجام را مطرح کنند، طبیعی است ایران مخالفت می‌کند زیرا مذاکره درباره برجام و تحریم‌هایی است که بر ایران وضع شده است».

او ادامه داد: «اصلا مذاکرات برجام برای آن بود که تحریم‌هاش شورای امنیت سازمان ملل رفع شود. در آن چارچوب چندسال مذاکرات ادامه داشت تا این سندی که اکنون وجود دارد به وجود آمد. حالا که دیگر بحثی نیست جز آنکه آمریکا بعد از خروجش از برجام تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران وضع کرد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «غربی‌ها از اینکه ایران رابطه‌ای با کشورهای قدرتمندی مانند چین و روسیه را افزایش دهند، هراس دارند؛ به همین دلیل ممکن است دست به تحرکاتی بزنند. در همین چندروز اخیر دیدم که آمریکا دست به حرکتی ایضایی در رابطه با نفتکش ایرانی کرد که البته به نتیجه هم نرسید. ممکن است چنین تحرکاتی باز هم صورت بگیرد تا ایران تحت فشار قرار بگیرد اما موضع ایران معلوم است و درباره هیچ‌چیزی فرای برجام و رفع تحریم‌ها بحثی صورت نمی‌گیرد».

او درباره ادعاهای اخیر ضدایرانی رژیم صهیونیستی و تأثیر لابی‌های صهیونیستی بر مذاکرات اظهار کرد: «رژیم صهیونیستی مانند خانه عنکبوتی است که دست از پا خطا کند ویران می‌شود این رژیم تنها می‌تواند تحرکات نیابتی مانند اِعمال نفوذ در مواضع کشور شمالی ایران و ترکیه داشته باشد. اینکه مقامات این رژیم هم می‌گویند که به ایران حمله می‌کنیم، صرفا برای توجیه افکار عمومی داخلی خودشان است و خودشان هم می‌دانند جرئت و توان چنین کاری را ندارند».

انواری در پایان گفت: «به هرحال برای تأثیر در مذاکرات پیش روی ایران و 1+4 لابی‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند و می‌خواهند این مذاکرات ناکام بماند و این هنر تیم دیپلماسی ما باید باشد که هشیاری کامل داشته باشند و بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب نتیجه مذاکرات به سمتی ببرند که خواسته ایران است»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها