کد خبر: 637123
تاریخ انتشار :

موضع جدید سوئد درباره احیای برجام + جزئیات

نخست‌وزیر سوئد در مصاحبه‌ای تأکید کرد که گرچه احیای برجام کار ساده‌ای نیست، اما ترک این توافق نیز کار اشتباهی است.

موضع جدید سوئد درباره احیای برجام + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استفان لوفوِن، نخست‌وزیر سوئد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» تأکید کرد که گرچه احیای برجام فرایندی ساده نیست، اما کنار گذاشتن این توافق نیز یک اشتباه بزرگ است.

نخست‌وزیر سوئد در پاسخ به سؤالی درباره موضع کشورش در خصوص مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت: «ما فکر می‌کنیم که انجام هر اقدامی برای اطمینان یافتن از این که ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند و ادامه مذاکرات و توافق درباره نحوه برجام حائز اهمیت است».

ادعای برخی کشور‌های غربی درباره تسلیحات اتمی در شرایطی در مناسبات مختلف مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی بار‌ها تأکید کرده‌اند که ایران هرگز به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست و برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

لوفوِن در ادامه افزود: «این (احیای برجام) کار ساده‌ای نیست، اما کنار گذاشتن و ترک این توافق کار اشتباهی بوده است».

نخست‌وزیر سوئد در بخش‌هایی از این مصاحبه اتهاماتی علیه حقوق بشر ایران نیز مطرح کرد و مدعی شد: «ما در بحث حقوق بشر، برابری و آزادی بیان با ایران صریح هستیم. ما در خصوص این گونه موضوعات با تمامی کشور‌ها صریح هستیم. ما در گفتن آن چه که فکر می‌کنیم، تردیدی نداریم، اما می‌خواهیم ایران به شیوه‌ای دموکراتیک توسعه یابد و این به بهترین شکل از طریق گفتگو، تجارت و مبادله انجام می‌شود. ما باید نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های دیگر نیز این چیز‌ها را به تعادل درآوریم».

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها