کد خبر: 637342
تاریخ انتشار :

فلسطین به دنبال پیگرد قانونی اسرائیل بابت جاسوسی از کارمندان نهادهای مدنی

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، به دلیل هک تلفن همراه کارکنان وزارتخانه و موسسه های جامعه مدنی، دولت رژیم صهیونیستی را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

فلسطین به دنبال پیگرد قانونی اسرائیل بابت جاسوسی از کارمندان نهادهای مدنی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت المیادین، این وزارتخانه اعلام کرد، به دلیل هک تلفن همراه کارکنان وزارتخانه به وسیله نرم افزار جاسوسی پگاسوس محصول شرکت "ان اس او" رژیم صهیونیستی، اقداماتی را برای پیگرد دولت این رژیم اتخاذ می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، استفاده از نرم افزار پگاسوس در این عملیات نقض آشکار و غیر اخلاقی قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر و در حد جنایتی است که باید بابت آن مجازات شود.

در این بیانیه آمده است: انتظار می‌رفت تلفن‌های همراه ما توسط مقامات اشغالگر هک شود و اینکه مکالمات ما شنود شوند اما این بار اسناد قانونی وجود دارد که چنین اقدامی از سوی اسرائیل را اثبات می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد، تمامی گزینه‌ها را برای بررسی اقدامات دولت صهیونیستی و مجازات آن بابت نقض تمامی سیستم‌ها، قوانین و حقوق ملت فلسطین مورد بررسی قرار خواهد داد. همچنین پرونده کاملی را برای این جنایت تهیه کرده تا در اختیار طرف‌های ذیربط بین المللی از جمله نهادهای دادگاه کیفری بین المللی قرار دهد.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه بین الملل و نهادها و شرکت ها خواست، عاملان این جاسوسی را تحریم و به شکل گروهی به بازخواست و مجازات آنها بپردازد.

بیانیه مذکور پس از آن صادر شد که سازمان عفو بین الملل و دو سازمان حقوق بشری دیگر در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که دستکم تلفن همراه شش فلسطینی هک شده است که سه تن از آنها در سازمان هایی کار می‌کنند که رژیم صهیونیستی اخیرا آنها را در لیست "تروریستی" قرار داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها