کد خبر: 637491
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عباس امیری‌فر

رئیسی جلوی تکرار دولت احمدی‌نژاد را بگیرد

عباس امیری‌فر گفت: خود آقای رئیسی بارها تأکید کرده است که نباید دولت بر اساس فامیل‌بازی اداره شود اما در عمل خلاف شعارش در حال وقوع است.

رئیسی جلوی تکرار دولت احمدی‌نژاد را بگیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: صدروز از عمر دولت رئیسی‌ می‌گذرد و حالا می‌شود از منظر کوتاه‌مدت به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت.

عباس امیری‌فر درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «درباره قضاوت عملکرد دولت آقای رئیسی در این صدروزه باید خوب‌وبدش را با هم گفت. آقای رئیسی قدرت خوبی در هماهنگی با رؤسای قوای دیگر داشته است. سفرهای استانی او را می‌توان نقطه مثبتی در کارنامه‌اش دانست. در مسئله واکسن توانست خوب عمل کند».

او ادامه داد: «اما نقاط منفی‌ مهمی هم در کارنامه صدروزه دولت دیده می‌شود. رهبر انقلاب تأکید کرده بودند که دولت هرچه سریع‌تر شکل بگیرد اما دیدیم که معرفی وزیر آموزش و پرورش تا سه ماه طول کشید؛ یعنی تا موعد قانونی. این درست نیست که آقای رئیسی معرفی وزیر را بگذارد برای آخرین لحظه؛ از طرفی یکی دیگر از مسائلی که باید دولت پاسخ دهند، انتصاب‌های فامیلی است. شعار دولت این بود که پایان‌دهنده فامیل‌بازی باشد اما نه‌تنها چنین نشد که در دولت آقای رئیسی انتصاب‌های فامیلی به وضوح دیده می‌شود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «من در مجموع دولت آقای رئیسی را مثبت ارزیابی می‌کنم اما آقای رئیسی در مسئله انتصاب‌های فامیلی باید به‌شدت حساس باشد. حالا اگر یکی از فامیل‌های یکی از مسئولان واقعا در زمینه‌ای که قرار است مشغول شود، کار کرده باشد، تخصص داشته باشد و سوابق درخشانی داشته باشد، ایرادی ندارد که او نیز بیاید و به دولت کمک کند زیرا او هم انسان است و اگر شایسته تصدی مسئولیتی باشد، باید به کار گرفته شود اما اصلا قابل پذیرش نیست که فردی صرفا به واسطه اینکه داماد فلان شخصیت است، مسئولیت بگیرد. خود آقای رئیسی بارها تأکید کرده است که نباید دولت بر اساس فامیل‌بازی اداره شود اما در عمل خلاف شعارش در حال وقوع است. آقای رئیسی برای جلوگیری از تکرار دولت احمدی‌نژاد باید جلوی انتصاب‌های فامیلی را بگیرد و تذکر جدی به همه مسئولان بدهد».

او همچنین مطرح کرد: «نکته دیگر آنکه هنوز اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی رخ نداده است و نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و گرانی‌ها هنوز ملموس است و مردم در کوچه و خیابان از ناراحتی‌های خودشان برای ما می‌گویند. آقای رئیسی اگر می‌خواهد اعتماد عمومی به دولت را بالا ببرد و شرایط زندگی مردم را بهبود دهد، باید به سرعت برای کنترل قیمت‌ها کاری کند».

امیری‌فر در پایان گفت: «البته باید گفت دولت در حوزه سیاست خارجی خوب عمل کرده است و مقاومت دولت قابل ستایش است و امیدواریم با همین روحیه در دور تازه مذاکرات برجامی حضور یابد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها