کد خبر: 637570
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مصطفی هاشمی‌طبا

هاشمی و خاتمی هم نباید به برادرانشان مسئولیت می‌دادند

مصطفی هاشمی‌طبا گفت: من شخصا در تمام 20سالی که در دولت بودم، سفارش هیچ فردی را نکردم و هیچ‌یک از بستگانم را به مسئولیتی وارد نکردم و اکنون هم بسیار ضروری می‌دانم که انتصاب فامیل‌ها به طور کلی ممنوع شود تا اعتماد مردم احیا شود.

هاشمی و خاتمی هم نباید به برادرانشان مسئولیت می‌دادند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: انتصاب‌های فامیلی موضوعی است که از گذشته وجود داشته است و در تمام دولت‌ها می‌توان این مسئله را مشاهده کرد اما این‌روزها انتصاب‌های فامیلی بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار گرفته است زیرا اولا شعار دولت سیزدهم مقابله با فامیل‌بازی بود و در شرایطی که این موضوع شعار دولت بوده است، انتصاب‌های فامیلی رخ می‌دهد و از سوی دیگر به نظر می‌رسد میزان این شکل از انتصاب‌ها در دولت کنونی بیش از دولت‌های قبل محسوس و مشهود است که معلوم نیست به دلیل کمیت بالاترش باشد یا گسترش رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های مجازی؟

سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «دولت از ابتدای کارش بحث شفاف‌سازی را مطرح می‌کرد اما متأسفانه در قضیه انتصاب‌ها نشان داد که چندان هم اهل شفافیت نیست. من به طور کلی با انتصاب بستگان مسئولان در هر مسئولیتی مشکل دارم و مخالف صددرصدی این موضوع هستم».

او ادامه داد: «ممکن است فردی که از قضا فامیل یک مسئول است به صفت فردی‌اش شخص شایسته‌ای باشد و جامعه او را به تخصص‌اش بشناسند نه نسبتش با فلان مسئول که در آن صورت ایرادی ندارد اما اینکه تنها ویژگی آن فرد فامیل‌بودنش با فلان مسئول است، ایراد دارد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «من حتی با آقای هاشمی و خاتمی هم در این مسئله مخالف بودم که چرا به برادرهایتان مسئولیت می‌دهید؟ به نظرم آنها هم نباید به برادرهایشان مسئولیت می‌دادند. واقعیت این است که باید از افرادی غیر از بستگان استفاده شود تا مردم اعتماد کنند که دولت می‌خواهد بر اساس شایسته‌سالاری اداره شود».

او مطرح کرد: «من شخصا در تمام 20سالی که در دولت بودم، سفارش هیچ فردی را نکردم و هیچ‌یک از بستگانم را به مسئولیتی وارد نکردم و اکنون هم بسیار ضروری می‌دانم که انتصاب فامیل‌ها به طور کلی ممنوع شود تا اعتماد مردم احیا شود».

هاشمی‌طبا در پایان گفت: «به یاد دارم که وزیری منصوب شده بود که هیچ تخصصی در وزارتخانه‌ای که مسئولیتش را بر عهده‌اش گذاشته بودند، نداشت. یک بار گفت که این حرف‌هایی که شما می‌زنید را من بلد نیستم زیرا این شما بودید که من را منصوب کردید. باز خدا خیرش بدهد که صداقت داشت. خیلی از موارد موجود دارد که باعث مخدوش‌شدن شایسته‌سالاری در کشور می‌شود و رئیس‌جمهور حتما باید فکری به حال چنین شرایطی بکند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها