کد خبر: 637767
تاریخ انتشار :

علی صوفی از اختلاف زودهنگام دولت و مجلس به «عصر ما» می‌گوید:

مجلس نمی‌خواهد به پای دولت بسوزد

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات از اختلاف زودهنگام دولت و مجلس به «عصر ما» می‌گوید

مجلس نمی‌خواهد به پای دولت بسوزد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ظرف 2 روز کاری مجلس و به فاصله 2 روز در یک هفته مجلس انقلابی 2 نوبت به دولت انقلابی پاسخ منفی داد تا بار دیگر صحبت از اختلاف درون‌گفتمانی محافظه‌کاران بالا گرفته و همزمان ناکارآمدی و فراتر از آن، غیرواقعی بودن آن‌چه طی ماه‌های گذشته به‌عنوان حاکمیت یکدست مطرح شده، آشکار شود. حاکمیت یکپارچه‌ای که به‌رغم عیب و ایرادهای انکارناپذیر، دست‌کم قرار بود نوعی نظم و انضباط در بخش‌های مختلف حاکمیت ایجاد کرده و به پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌ها جهت حل مشکلات فراوان اقتصادی یاری برساند.

اما حالا نه‌تنها مجلس یکدست اصولگرای یازدهم با فوریت بررسی لایحه حذف ارزترحیجی مخالفت کرده، بلکه حتی حاضر نیست به وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش رای‌اعتماد بدهد.

2 رویداد مهمی که از ابتدای هفته جاری تاکنون رقم خورد و به باور یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب نشان از آن دارد که «آن‌چه به‌عنوان مزایای «حاکمیت یکدست» تبلیغ می‌شد، بی‌پایه بوده و درواقع خیلی زودتر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شد، این یکدست‌سازی حاکمیت نتیجه عکس داد و روشن شد که اساساً چندان هم یکدستی و همفکری در نیروهای حاکم وجود نداشته است.»

علی صوفی که در این رابطه با «عصر ما» به گفت‌وگو نشسته، معتقد است: «مانور یکدست‌سازی حاکمیت که با بهانه ایجاد انضباط جهت حل مشکلات به راه افتاد، اساساً اهدافی دیگر داشت که کنار زدن رقیب از جمله این اهداف بود.»

این عضو کابینه دولت اصلاحات با بیان این‌که از همان زمان تشکیل کابینه که با رای‌اعتماد بالای مجلس صورت گرفت، کاملاً مشخص بود که این کابینه، کابینه قدرتمندی نیست. اما حالا پس از حدود یکصد روز ضعف دولت آشکار شده و به نظر می‌رسد از آن‌جا که نمایندگان نمی‌توانند پاسخگوی مردمی باشند که در آنان امید ایجاد کردند، رو به مخالفت با دولت آورده‌اند.» 

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات که معتقد است «اصولگرایان پس از انتخابات حالا با واقعیات روی زمین مواجه شده و خیلی زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت، رو به عقب‌نشینی آورده‌اند»، می‌گوید: «امروز همه صرفاً می‌خواهند خود را حفظ کرده و از این افتضاحی که پیش آمده و آینده نامطلوبی که پیش‌روست، مبرا کنند؛ چراکه نمی‌خواهند به پای دولت بسوزند.»

او با بیان این‌که «حاصل کار دولت_سیزدهم نقداً گرانی بود»، گفته است: «در این مدت نه‌تنها هیچگونه بهبودی در اوضاع دیده نشد، بلکه اوضاع بدتر هم شد. شخصاً آشفتگی به‌ویژه در بازار سرمایه و اقتصاد را چنان شدید می‌بینم که می‌توانم از تعبیر «هرچ و مرج» برای توصیف اوضاع استفاده کنم. امروز هیچ امیدی به آینده نیست؛ چراکه اساساً برنامه و سیاستی نیست.»

او می‌گوید: «شعار و وعده توخالی کار آسانی است اما در مواجهه با مسائل علمی همچون اقتصاد باید عالمانه برخورد کرد. حال آن‌که در این تیم اقتصادی دولت نه اساساً چنین علم و تخصصی وجود دارد، نه حتی هماهنگی و همدلی.»

منبع: کانال تلگرامی عصر ما

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها