کد خبر: 638218
تاریخ انتشار :

تحریم سنگین آمریکا علیه روسیه + جزئیات

وزیر خارجه آمریکا از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه که مرتبط با پروژه خط لوله گاز "نورداستریم ۲" است، خبر داد.

تحریم سنگین آمریکا علیه روسیه + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با استناد به داده های سایت " MarineTraffic"، «آنتونی بلینکن»وزیر خارجه آمریکا از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه که مرتبط با پروژه خط لوله گاز "نورداستریم ۲" است، خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در این ارتباط اعلام کرد که شرکت «ترانسادریا» و همچنین کشتی "مارلین" که زیر پرچم روسیه شناوری می کند، وابسته با این شرکت، تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اظهارداشت که گفتگو با استفاده از ابزار "تحریم" قابل پذیرش نیست و موازین و حقوق بین المللی را نقض می کند.

وی در ادامه گفت: "تمام نکات مربوط به صادرات نفت و گاز روسیه به اروپا را به عنوان یک رقابت غیرمنصفانه مطرح می کنند که باعث خدشه دار شدن اصول تجارت آزاد است. روسیه اکیدا تمام این اتهامات در خصوص سیاست انرژتیک را رد می کند. چنین برخوردی گویای عدم احترام آمریکا به متحدان خود است که آن ها مایل به برقراری همکاری متقابلا سودمند درازمدت با فدراسیون روسیه هستند".

پیشتر «جیم ریش» سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته امور بین الملل مجلس آمریکا پیشنهاد کرد تحریم هایی علیه خط لوله گاز "جریان شمالی -2 نورداستریم" در بودجه سال2022 آمریکا در نظر گرفته شود.

با انجام پروژه نورد استریم، گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌یابد؛ اما ایالات متحده مخالف آن است و می‌گوید که چنین پروژه‌ای تسلط روسیه بر بازار انرژی اروپا را بیشتر می‌کند.

آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۹ قانونی را وضع کرد که بر اساس آن هر کشتی که به اجرای پروژه "نورد استریم ۲" کمک کند را هدف تحریم قرار می‌دهد، موضوعی که شرکت سوئیسی "آل‌سیز" را مجبور کرد در حالی که بیش از ۹۰ درصد کار به انجام رسیده بود، از ادامه آن صرف‌نظر کند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا تلاش کرد با کِشتی‌های خود این پروژه را به اتمام برساند که این مسئله ایالات متحده را به وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو ترغیب کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها