کد خبر: 638336
تاریخ انتشار :

پیش بینی قیمت دلار/ ۲ سیگنال افزایشی به بازار ارز

قیمت دلار روز گذشته در حالی تحت تاثیر سخنان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد بی‌نتیجه ماندن مذاکرات وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد که سید مرتضی افقه، اقتصاددان معتقد است که در صورت بی نتیجه ماندن مذاکرات در هفته آینده باید منتظر افزایش شدید قیمت دلار بود.

پیش بینی قیمت دلار/ ۲ سیگنال افزایشی به بازار ارز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صف‌های طولانی مقابل صرافی‌های بانکی در میدان فردوسی گواه اوج گرفتن ارز است. افرادی که ساعت‌ها در صف می‌مانند تا سود گرانی دلار را به جیب بزنند.

اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با صرافی ملی در چند روز گذشته بیش از هزار تومان شده است. همین موضوع عده زیادی را به سمت میدان فردوسی برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای سالانه خود با کارت ملی کشانده است. این در حالی است که روز گذشته قیمت دلار به بالای ۲۹ هزار تومان رسید.

تصویر صفوف طولانی مردم برای خرید دلار سهمیه‌ای را از قاب اقتصاد ۲۴ در زیر ببینید:

608240_134

بدبینی بازار ارز به آینده مذاکرات وین

سید مرتضی افقه، اقتصاددان در مورد پیش بینی قیمت دلار به اقتصاد ۲۴ گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی روز گذشته ایران را ترک کرد که در کنفرانس خبری از بی نتیجه بودن مذاکرات اخیر سخن به میان آورد.

افقه ادامه داد: علاوه بر تاثیری که سخنان رافائل گروسی بر قیمت ارز دارد، سیگنال دومی بر قیمت دلار و یورو موثر است و آن بدبینی بازار است.

چشم انداز قیمت ارز تا دور جدید مذاکرات

این اقتصاددان در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با بیان اینکه به دلیل سخنان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فردا روند قیمت‌ها در بازار ارز افزایشی است، گفت: البته افزایش قیمت دلار به تدریج خواهد بود و حالت شوک ندارد.

به گفته افقه، دلار تا آغاز مذاکرات وارد کانال ۳۰ هزار تومان می‌شود، اما، چون دولت سیاست رکودی و کاهش نقدینگی را در پیش گرفته اعمال کرده، قیمت دلار به صورت شوک بالا نمی‌رود، بلکه به تدریج و به آرامی افزایش می‌یابد.

دلار تا کجا پیش می‌رود؟

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هفته آینده مذاکرات برجام مجددا آغاز می‌شود و اگر خبر بدی از این مذاکرات منعکس شود شوکی به بازار ارز وارد می‌شود.

افقه در مورد چشم انداز مذاکرات برجامی گفت: ایران ناچار است به سمت حل مشکل تحریم‌ها برود، زیرا کشور از نظر اقتصادی توان ادامه این وضعیت را ندارد، اما فعلا در حال چانه زنی است.

وی ادامه داد: بدیهی است در تداوم مذاکرات، ایران تلاش خواهد کرد که پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت ارجاع نشود چرا که مردم به تنگنا‌های معیشتی سخت تری دچار می‌شوند.

منبع: اقتصاد24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها