کد خبر: 638515
تاریخ انتشار :

زوایای جدید از پیگیری ترور شهید فخری‌زاده

برنا/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از ارائه آخرین گزارش نهادها و دستگاه‌های مربوطه ترور شهید فخری زاده در هفته پیش رو به مجلس و کمیسون امنیت ملی خبر داد.

زوایای جدید از پیگیری ترور شهید فخری‌زاده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"محمود عباس‌زاده" نماینده مردم مشکین‌شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با  برنا در خصوص پیگیری ترور دانشمند بزرگ شهید فخری‌زاده از مجامع بین‌المللی گفت: بلافاصله پس از انتشار خبر ترور شهید فخری زاده با دعوت از نمایندگان همه نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه طولانی تشکیل دادند و علاوه بر آن با نمایندگان و کارشناسان و مسئولان که به نوعی با این موضوع در ارتباط هستند جلسات مجزایی داشتیم و در نتیجه همه زوایای پیدا و پنهان این ترور بررسی و اسناد و مدارک جمع آوری شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ترور شهید فخری زاده در نوع خود یکی از پیچیده ترین عملیات‌های ترور در چند دهه اخیر بود و از آخرین تکنولوژی‌ها در این عملیات استفاده شد  و از ماه‌ها و سال‌ها پیش دشمن این هدف را پیگیری می‌کرده است، به گونه‌ای که هنوز هم برخی از زوایای این عملیات در حال بررسی است.  

عباس‌زاده با اشاره به ترور داشمندان هسته‌ای توسط رژیم صهیونستی تاکید کرد: طبیعی است که از این ترور چه کسی بهره می‌برد و رژیم صهیونیستی مسئولیت بعضی از این ترورها بر عهده گرفته است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از چند جهت موضوع را پیگیری می‌کند؛ تا آنجایی که دست ما پر است و به تعبیری اسناد و مدارک وجود دارد، نشانگر حضور دست‌های خارجی و داخلی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این موضوع است. 

وی با تاکید بر پیگیری این ترور توسط دستگاه دیپلماسی از طریق مجامع حقوقی بین المللی اظهار داشت: به علت پیچیدگی ترور و اجرای آن توسط یک شبکه گسترده همچنان بررسی برخی زوایای پرونده ادامه دارد، با تحقیقات کامل و جمع آوری اسناد و مدارک لازم یک گزارش نهایی ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه دشمنان ما به ویژه رژیم صهیونستی دنبال تضعیف نقاط قوت ایران هستند پس دشمن اگر بتواند همه دانشمندان ایران را از ما خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین با تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی نهادهای امنیتی و نظامی خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی با مجهزترین سرویس‌های امنیتی دنیا بدون برابری امکانات رقابت می‌کنند و می‌جنگند، آن‌ها صدها مورد را مورد هدف قرار می‌دهند و عملیات‌های متعددی را اجرا می‌کنند و اکثریت موارد خوشبختانه به موقع شناسایی می‌شوند، اما دشمن دشمن است و در بعضی جاها به هدف می‌رسد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم اهمیت فعالیت نهادهای امنیتی را یادآور شد و تاکید کرد: هر جا خلایی و یا شکاف اطلاعاتی وجود داشته باشد دشمن نفوذ خواهد کرد متاسفانه اینها نفوذ می‌کنند، هر روز که فشار دشمن بیشتر می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران قدرتمند‌تر خواهد شد و باید جلوی منافذ نفوذ و توطئه دشمن را گرفت. 

وی در پایان عنوان کرد: مجلس در حال پیگیری موضوع است و دبیرخانه کمیسیون امنیت ملی همه دستورهای جلسات که در سال گذشته مطرح شده‌اند وماموریت‌هایی که از دستگاه‌ها خواسته شده است را پیگیری خواهد کرد، همچنین این هفته دستگاه‌های مربوط به پیگیری ترور شهید فخری‌زاده آخرین گزارش خود را به کمیسیون امنیت ملی ارسال خواهند کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها