کد خبر: 638523
تاریخ انتشار :

گزارش لغو مؤثر تحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا

فارس/ در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴، گروه بین‌الملل شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) گزارشی با عنوان «لغو مؤثر تحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا» به قلم «مسعود براتی» و «سید حامد ترابی» منتشر کرد.

گزارش لغو مؤثر تحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴، گروه بین‌الملل شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) گزارشی با عنوان «لغو مؤثر تحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا» به قلم «مسعود براتی» و «سید حامد ترابی» منتشر کرد.

این گزارش با بررسی مهم‌ترین قوانین و مقررات تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، به این موضوع پرداخته که تحقق هدف ایران از مذاکرات یعنی «لغو مؤثر تحریم‌ها» با لغو و تغییر کدام قوانین و مقررات تحریمی آمریکا محقق خواهد شد.

گزارش در ابتدا به تبیین مفهوم «لغو مؤثر تحریم‌ها» از نظر مقامات ایرانی به عنوان هدف مذاکرات پرداخته و سپس ۱۳ عنوان اصلی تحریم را که بیشترین مانع در انتفاع اقتصادی ایران از توافق است، بررسی کرده است. همچنین شرایط لغو مؤثر این تحریم‌ها برای محقق‌شدن هدف ایران بررسی شده است.

در بخش دوم گزارش نیز جدولی از همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران به طور خلاصه فهرست شده است. 

این گزارش تأکید می‌کند لغو حقوقی قوانین و مقررات ذکر شده، شرط لازم برای تحقق هدف مذاکراتی ایران و نه کافی برای «لغو موثر تحریم‌ها» بوده و «راستی‌آزمایی» لغو تحریم‌ها شرط کافی برای تحقق آن است. 

متن کامل گزارش را می‌توانید از  اینجا دریافت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها