کد خبر: 638582
تاریخ انتشار :

موضع جدید روسیه درباره ترکیب هیأت ایرانی در نشست وین

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی، امروز شنبه در پیامی توییتری ترکیب هیأت ایران حاضر در مذاکرات وین در راستای لغو تحریم‌ها را «چشمگیر» توصیف کرد.

موضع جدید روسیه درباره ترکیب هیأت ایرانی در نشست وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در این خصوص نوشت: ترکیب هیأت ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها در گفت‌وگوهای وین چشمگیر است. من معتقدم این باید به عنوان دلیلی بر نیات جدی (طرف ایرانی) تعبیر شود.

وی در پیام توییتری دیگری نوشت: رایزنی‌های غیررسمی پیش از مذاکرات برجام در وین ـ که قرار است فردا برگزار شود ـ آغاز شد.

به گزارش مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، پیشتر با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر در مقایسه رویکرد و اقدامات آمریکا و تروئیکای اروپا و جمهوری اسلامی ایران نوشت: در آستانه گفت‌وگوهای وین، آمریکا و تروئیکای اروپایی، بیانیه‌های متقلبانه صادر می‌کنند، بر تحریم‌ها می‌افزایند، روایت‌های تحریف شده سرهم می‌کنند و در برابر تهدیدات اسرائیل سکوت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات ایران نیز اعلام کرد: ایران، تیم مذاکره‌کننده جدی و سطح بالا تشکیل می‌دهد، خواستار توافق خوب، فوری و اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود، رایزنی‌های منطقه‌ای انجام می‌دهد، کافی است اولویت‌های دو طرف را مقایسه کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران قبلاً نیز با بیان اینکه «در میز مذاکرات وین آماده نیل به توافق خوب هستیم»، اضافه کرد که بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات، اصلی مهم و راهگشاست.

منبع: تابناک

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها