کد خبر: 638624
تاریخ انتشار :

جزئیات جدید از شناسایی ۱۲۴ متهم در پرونده ترور شهید سلیمانی

بازپرس ویژه دادسرای امور بین الملل گفت: در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی ۱۲۴ متهم شناسایی و این پرونده در ۱۳۰۰ صفحه تنظیم شده است.

جزئیات جدید از شناسایی ۱۲۴ متهم در پرونده ترور شهید سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرهادی نیا بازپرس ویژه دادسرای امور بین‌الملل صبح امروز در نشست تخصصی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در بخش جرایمی که رخ داده است از لحاظ قوانین داخل کشور باید بگویم که قتل عمد به صورت معاونت و مشارکت و اقدام علیه امنیت جمهوری اسلامی را در پرونده سردار سلیمانی داریم و در بعد بین‌المللی نقض کنوانسیون تروریسم و قطعنامه ۱۵۵۶ را داریم و همچنین معاهده مودت بین ایران و ایالت متحده را هم در این پرونده داریم.

وی افزود: در پرونده ترور شهید سردار سلیمانی ۱۲۴ متهم شناسایی شده‌اند و این پرونده در ۱۳۰۰ صفحه تنظیم شده که باید بگویم هنوز این پرونده تکمیل نشده است.

فرهادی نیا گفت: در این پرونده برای ۴۳ نفر حکم جلب صادر شده است و همچنین ۱۳ نشست تخصصی و ۷۰۰ مکاتبه هم انجام شده است؛ البته که به ۹ کشور نیابت قضایی برای پیگیری این پرونده داده شده است.

فرهادی نیا با اشاره به اینکه حکم جلب برای ۴۳ نفر چرا منجر به نتیجه نشده است، گفت: ما حکم جلب را صادر کرده‌ایم و متهمان باید در مراجع قضایی حاضر شوند اما باید از طریق پلیس اینترپل برای جلب این افراد کمک گرفته شود و اراده‌های بین‌المللی در این مورد نیاز است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها