کد خبر: 639052
تاریخ انتشار :

بازتاب گفت وگوی تلویزیونی رئیسی در رسانه‌های عربی زبان

ایرنا/ گفت وگوی تلویزیونی دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری ایران که یکشنبه شب به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش شد، که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی زبان داشت.

بازتاب گفت وگوی تلویزیونی رئیسی در رسانه‌های عربی زبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رییسی یکشنبه شب در سومین گفت ‌وگوی زنده تلویزیونی خود پس از آغاز به کار دولت مردم، درباره مسائل مختلفی از جمله مهمترین توفیقات دولت در ۱۰۰ روز گذشته، تلاش‌های انجام شده و نیز برنامه‌های دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم سخن گفت که در برخی رسانه‌های عربی زبان بازتاب داشته است.

الجزیره

تارنمای شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر سخنان رئیس جمهوری ایران در مورد لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را مورد توجه قرار داد و به نقل از رییسی گزارش داد: اراده کافی را داریم و همانگونه که در وین ثابت کردیم، در مذاکرات جدی هستیم.

براساس گزارش این شبکه قطری، رییسی گفت: هرگز اقتصاد را به مذاکرات گره نمی‌زنیم و تلاش خواهیم کرد که اثر تحریم‌ها علیه کشورمان را خنثی کنیم.

شبکه المسیره یمن

المسیره نیز به مسأله تحریم‌ها اشاره کرد و به نقل از رییسی گزارش داد: ما مقتدرانه در مذاکرات حضور یافتیم و دو متن‌ هم درباره‌ هسته‌ای و تحریم‌ها ارائه کردیم.

براساس گزارش این شبکه یمنی، رییسی گفت: دوت ما برای خنثی کردن تحریم‌ها و لغو یکباره آن تلاش می‌کند، اما در عین حال اقتصاد کشور را به سرنوشت مذاکرات گره نخواهد زد.

المسیره اعلام کرد: رئیس جمهوری ایران گفت که رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم.

پایگاه خبری العهد لبنان

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، رئیس جمهوری ایران یکشنبه شب در گفت وگوی زنده تلویزیونی گفت: ما با قدرت برای خنثی کردن اثرات تحریم‌ها و لغو آن تلاش می‌کنیم.

این پایگاه خبری به نقل از رییسی نوشت: موضوع لغو تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم اما بودجه کشور را به تحریم‌های موجود گره نمی‌زنیم.

شبکه آر تی روسیه

همچنین بخش عربی شبکه آر تی روسیه نیز در گزارشی به بازتاب گفت وگوی رئیس جمهوری ایران با مردم پرداخت.

بنا به گزارش این شبکه خبری، رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که سیاست خارجی کشورش مبتنی بر تعامل فعال با کشورهای جهان و در وهله نخست با کشورهای همسایه و منطقه در بالاترین سطوح خواهد بود.

این شبکه خبری گزارش داد: رییسی در سومین گفت‌ وگوی تلویزیونی خود با مردم ایران و عمر ۱۰۰ روزه فعالیت دولت خود گفت که دستان کثیف و فاسد از سیستم توزیع و تخصیص ارز کوتاه خواهد شد.

آرتی به نقل از رییسی اعلام کرد: از زمان روی کارآمدن دولت، دو کار انجام دادیم؛ نخست کاهش اثر تحریم‌ها و دوم پیگیری برای رفع آنهاست.

بنا به گزارش این شبکه روسی، رییسی گفت: برخی تصور می‌کردند ما در مذاکرات شرکت نمی‌کنیم‌ اما با قدرت در مذاکرات حضور یافتیم و کرامت خود را حفظ کردیم و دو متن‌ منطبق با توافق هسته‌ای ارائه کردیم.

این شبکه روسی به نقل از رییس جمهوری ایران اعلام کرد: هرچه پیش می‌رویم، مطمئن می‌شوم که در این زمینه هرگز با مسیر بسته‌ای روبرو نخواهیم شد و برای تمام مشکلات کشور راه حلی وجود دارد.

آرتی همچنین به بخش دیگری از سخنان رییسی پرداخت و نوشت: دشمن در تلاش برای بحران آفرینی و فتنه انگیزی در کشور از طریق حمله سایبری است، اما ما توانستیم با تکیه بر کمک مردم و اقدامات دولت مانع از بروز بحران شویم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها