کد خبر: 639250
تاریخ انتشار :

روایت توئیتری جلال زاده از نشست با امیرعبداللهیان

ایسنا/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که گزارش ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ حاکی از تسلط، تعادل و عقلانیت و اهتمام تیم مذاکره کننده کشورمان برای رسیدن به منافع حداکثری در برابر کشورهای ۴+۱ است.

روایت توئیتری جلال زاده از نشست با امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وحید جلال زاده در مطلبی در صفحه توییتر خود به ارائه توضیحاتی درباره نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با امیرعبدالهیان وزیر خارجه و معاونانش پرداخت.

جلال زاده نوشت:

«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست کم سابقه ای با وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران ارشد وزارت در میانه دور هفتم مذاکرات وین به بررسی مسائل سیاست خارجی پرداخت.

گزارش صد روزه دلگرم کننده حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، حاکی از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه با راهبرد افزایش حجم مبادلات اقتصادی در آینده بود.

“قانون راهبردی لغو تحریمها"و مصوبات "کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای" فصل الخطاب است و مجلس و دولت بر روی این دو مهم متفق القول هستند. گزارش ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ حاکی از تسلط، تعادل و عقلانیت و اهتمام تیم کشورمان برای رسیدن به منافع حداکثری در برابر کشورهای ۴+۱بود که مورد حمایت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

سفرا، افسران دستگاه دیپلماسی کشور در صف مجاهدانه سیاست خارجی هستند. انتخاب اصلح با روحیه انقلابی و معطوف به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه اولیه از دولت سیزدهم است.

تقویت دیپلماسی رسانه ای، آب، اقتصادی، پارلمانی، دفاعی و اهمیت سیاست خارجی متوازن با اولویت قرار دادن کشورهای همسایه، هماهنگی حداکثری تیم اقتصادی دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای و تحول در ساختار وزارت امور خارجه از مطالبات مهم مطرح شده در این نشست بود.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها