کد خبر: 639503
تاریخ انتشار :

افشاگری علی باقری درباره اختلافات موجود در مذاکرات وین

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت‌وگویی درباره اختلافات موجود در مذاکرات جاری در وین بیان کرد: در پیش نویسی که حاصل گفتگو‌های وین ۶ و بعد از ۶ دور گفتگو است، چند موضوع اختلافی بین طرفین باقی ماند که نیازمند تصمیم گیری در سطح عالی داشت و این‌ها الان هم حل نشده روی میز است.

افشاگری علی باقری درباره اختلافات موجود در مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت‌وگویی درباره اختلافات موجود در مذاکرات جاری در وین بیان کرد: در پیش نویسی که حاصل گفتگو‌های وین ۶ و بعد از ۶ دور گفتگو است، چند موضوع اختلافی بین طرفین باقی ماند که نیازمند تصمیم گیری در سطح عالی داشت و این‌ها الان هم حل نشده روی میز است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: در طول گفتگو‌هایی که از هشتم آذر شروع شد نگاه خودمان را در خصوص موضوعات مختلف گفتگو‌ها چه در بحث لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای، راستی آزمایی و تضمین‌ها و همین طور موارد دیگر بیان کردیم. برخی از این مسائل در طی گفتگو‌هایی که چند روز گذشته انجام شد مورد قبول طرف مقابل قرار گرفته و برخی مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفته است.

وی که با پرس تی وی گفتگو می‌کرد، بیان کرد: ما چند موضوع دیگر هم به عنوان موضوعات اصلی خواهیم داشت که مجموعه‌ای از این موضوعات که خیلی زیاد هم می‌تواند نباشد، محور اصلی برای گفتگو‌های جدی در سطح مقامات ارشد مذاکره کننده ایران و کشور‌های ۱+۴ را شکل خواهد داد.

* براساس رویکرد جدید آمریکایی‌ها قضاوت می‌کنیم

باقری درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که در مذاکرات قبلی به صورت روشن گفته بودند که همه تحریم‌ها را برنخواهند داشت و ... و در پاسخ به این سؤال که چقدر خوشبین هستید مذاکرات به نتیجه برسد؟ خاطرنشان کرد: ما در این دور از گفتگو‌ها درباره رفتار آمریکایی‌ها پیش قضاوت نخواهیم کرد. منتظر هستیم که رویکرد جدید آن‌ها را در این دور از گفتگو‌ها ببینیم و براساس آن رویکرد جدید قضاوت کنیم.

* هیچ چیزی را کمتر از برجام قطعا نخواهیم پذیرفت

مذاکره کننده ارشد کشورمان درباره خط قرمز‌های تیم مذاکره کننده ایرانی بیان کرد: ما یک خط قرمز مبنایی داریم که منطق هم از آن حمایت می‌کند و آن خط قرمز این است که ما مبنای مشترکی بین دو طرف داریم. ما یک توافقی (برجام) داریم که در ۱۳۹۴ بین ایران و ۱+۵ نهایی شده و آمریکا چند سال بعد از آن خارج شده است و الان آمریکا می‌خواهد به آن توافق برگردد.

وی گفت: این توافق یک مبنای مشترک بین دو طرف است و ما هیچ چیزی را کمتر از آن توافق قطعا نخواهیم پذیرفت و این قطعا یک خط قرمز برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این یک منطق واضحی دارد که برای طرف مقابل هم خیلی روشن است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها