کد خبر: 639567
تاریخ انتشار :

انتقاد جواد امام از کنار گذاشتن مدیران با سابقه در دولت

«انتصابات فامیلی» شاید آخرین اتفاقی باشد که در این وانفسا انتظار می‌رفت دولت جدید، هنوز چندماه از آغاز به‌کار ابراهیم رئیسی در مقام ریاست‌جمهوری نگذشته، به آن گرفتار شود. اما ظاهراً باید عادت کنیم که هر روز اخبار انتصاب چند نفر از خویشاوندان نسبی یا سببی مقامات را در بخش‌های مختلف بشنویم، همان‌طور که مثلاً اواخر هفته‌ای که گذشت، لیست انتصابات وزارت کار منتشر شد تا از انتصاب برادر همسر وزیر کار به‌عنوان مشاور ویژه آقای وزیر کنار چند انتصاب دیگر در این وزارتخانه باخبر شویم.

انتقاد جواد امام از کنار گذاشتن مدیران با سابقه در دولت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عصر ما نوشت: در این میان اما آن‌چه در آخرین روز همین هفته‌ای که گذشت، از زبان شخص ابراهیم #رئیسی، در منابع مختلف خبری منتشر و تیتر  برخی روزنامه‌ها ازجمله کیهان شد، اگرچه هشداری است نسبت‌به انتصاب و به‌کارگیری افراد در مناصب مختلف اما هشداری درباره کسانی که رئیسی از آنان به‌عنوان «#بانیانوضعموجود» یاد کرده است. 

سخنانی که رئیس دولت سیزدهم در جریان آخرین سفر استانی خود که این‌بار به مقصد #لرستان انجام گرفت، مطرح شده و می‌تواند نشانه‌ای باشد از ادامه انتصاباتی که همچنان درمورد درصدی از آن، ابهاماتی وجود دارد و رسانه‌ای شدنشان هم عملاً منجر به پاسخگویی مقامات نشده است. این وضعیتی است که به‌نظر دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب، اگرچه شامل درصدی کمی از انتصابات دولت می‌شود اما در شرایطی که بحران اعتماد عمومی در جامعه وجود دارد و شهروندان نسبت به حاکمیت بی‌اعتمادند، انتصابات فامیلی بر وخامت اوضاع می‌افزاید.

#جواد_امام که در این رابطه با «عصر ما» به گفت‌وگو نشسته، درعین‌حال مشکل بزرگ و اساسی در بحث انتصابات دولت رئیسی را در نکته‌ای دیگر می‌بیند و می‌گوید: «دولت 4 دهه تجربه مدیریتی را کنار گذاشته و افرادی غیرمتخصص را برسر کار گذاشته که ورای انتصاب فامیلی که این‌جا و آن‌جا اتفاق می‌افتد، پیشبرد امور مملکت را در سطح کلان با مشکل مواجه می‌کند.»

او با بیان این‌که در این چند ماه هیچ برنامه مشخصی از دولت ندیدیم، می‌گوید: «این‌که متاسفانه دولت برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد، روشن شده و قابل‌انکار نیست. در این شرایط حداقل انتظار این است که افرادی بکار گفته شوند که بتوان نسبت‌به بهبود اوضاع فردای مملکت کمی امیدوار بود.»

این چهره سیاسی با اشاره به اوضاع نامساعد معیشتی مردم، کنار بحران‌های مختلف همچون مسائلی که در اصفهان و دیگر مناطق کشور از حیث وضعیت محیط زیست داریم، می‌گوید: «این اوضاع و مدیریت این شرایط بدون نیروی کارآمد ممکن نیست و قطعاً مدیرانی که تجربه این شرایط یا شبیه به آن را نداشته باشند، نمی‌توانند در این مسیر موفق باشند.» 

امام در عین حال با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و گشودن درهای اقتصاد، می‌گوید: «برای جذب این سرمایه‌گذاری طبیعتاً باید سازوکارهای تسهیل‌گر تعامل با جهان را فراهم کنیم اما خود را درگیر FATF کردیم و به نپذیرفتن آن، مشکلات بسیاری را فراهم کردیم.» 

او می‌گوید: «وضع موجود، ناشی از این است که ما همه درها را قفل زدیم. امروز آقایان باید پاسخگوی شعارهایی که دادند، باشند؛ کسانی که مانع از پذیرش FATF شده و منجر به این وضعیت در مراودات بانکی و پولی شدند.»

منبع: کانال تلگرامی عصرما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها