کد خبر: 639591
تاریخ انتشار :

چهره اصولگرا: «نه شرقی نه غربی» جنگ با شرق یا غرب نیست

ایرنا/ عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، تاکید کرد: گفته‌ایم نه شرقی نه غربی اما نگفته‌ایم جنگ با شرق یا غرب؛ بنابراین ما براساس منافع خود با جهان به جز رژیم صهیونیستی روابط داریم و مذاکره می‌کنیم و در هر جایی که سیاست و منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم تامین شود در آنجا هستیم.

چهره اصولگرا: «نه شرقی نه غربی» جنگ با شرق یا غرب نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پرویز سروری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم، گفت: دولت در بدترین شرایط ممکن پس از انقلاب زمام کار را به دست گرفت. شرایط بد اقتصادی، عملکرد ناکارآمد دولت سابق، شرایط به هم پیچیده منطقه و جامعه جهانی و وضعیت وخیم شیوع کرونا دست به دست هم داد تا دولت را در شرایط بسیار سختی قرار دهد. اما این دولت به دلیل اینکه دولت کار و کارآمدی است نخستین اقدامی که در دستور کار خود گذاشت برداشتن دیوار بی‌اعتمادی میان مردم و دولت بود.

نائب رییس شورای شهر تهران، افزود:  تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که بدترین دوره ارتباط و اعتماد مردم با دولت در دولت سابق روی داد بطوریکه اعتماد مردم به دولت به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود. طبیعتاً دولت سیزدهم نمی‌توانست با مردمی که اعتمادی ندارند کارهای بزرگ انجام دهد. بنابراین در نخستین اقدام باید این اعتماد ترمیم و پیام مثبتی به مردم داده می‌شد.  

سروری با اشاره به رویکرد مردم‌مدارانه دولت سید ابراهیم رییسی، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور برای مردم محرومی که هیچ فریادرس و بلندگو و دسترسی به مسوولان ندارند و در محروم‌ترین مناطق کشور زندگی می کنند روز استراحت خود را به سخت‌ترین روز هفته تبدیل می‌کند و از صبح تا شب میان مردم و مراکزی که با مشکل تولید و بیکاری مواجه هستند حاضر می‌شود.  این رویدادها نشان می‌دهد تیم کارشناسی روی این موضوعات کار کرده است.

وی یادآور شد: رییس‌جمهوری برای حل مشکلات میان مردم حضور پیدا می‌کند. مردم در هفته‌های اول ناباورانه این موضوعات را دنبال می‌کردند و برداشت آنها این بود که این برنامه‌ها برای نمایش است اما با استمرار سفرها و عملکرد غیرتبلیغاتی رییس جمهور شاهد این هستیم به‌رغم مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند سطح محبوبیت رییس جمهور هر روز بالاتر می‌رود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره رضایت ۷۲ درصدی ایرانیان شرکت کننده در نظرسنجی گالوپ از عملکرد سید ابراهیم رییسی، گفت: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد عمومی ترمیم شده و امید مردم در حال بازیابی است.

پس از بازیابی اعتماد عمومی، ترمیم اقتصادی ملی اقدام مثبت دولت است

سروری، پس از بازیابی اعتماد و امید اقدام مثبت بعدی دولت سیزدهم را ترمیم اقتصاد ملی دانست و گفت: تصور می کنم رییس جمهور از نقطه خوبی شروع کرد و به جای وعده دادن، حرف زدن و گفتاردرمانی در عمل نشان داد که قصد بهبود وضعیت را دارد و قرار است خود و دولت را وقف خدمت به مردم کند که این نقطه آغازین خوبی بود که رییس جمهور در این ۳ ماه نشان داد.  

وی درباره برنامه دولت برای مسکن اولی‌ها، گفت: مسکن نکته حساس اقتصادی است که رییس جمهور روی آن دست گذاشته است چون این صنعت سایر عرصه‌های اقتصادی کشور و تولید ملی را فعال و یکی از مسائل جامعه یعنی اشتغال را تا حدودی حل می‌کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رییس‌جمهور نقطه طلایی شروع کار خود را به موضوع رفع تحریم‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی اختصاص داده است و اقدام بزرگ هر سال حداقل یک میلیون خانه یعنی همه بخش‌های اقتصادی باید فعال شود.

سروری افزود: برای اینکه بخواهیم برای یک نفر شغل ایجاد کنیم باید دولت هزینه زیادی کند در حالی که حوزه‌های فعال تولیدی در کشور ما بعضاً ۱۵ تا ۲۰ درصد است یعنی ۸۰ درصد مابقی ظرفیت تولیدی کشور معطل است. اگر این ظرفیت در جایی چون حوزه مسکن فعال شود بدون پرداخت هزینه موضوع اشتغال حل می‌شود.  ‌

وی خاطرنشان کرد:  در نتیجه این اقدام، کارخانه نیازی به استخدام ندارد و نیاز نیست دولت هزینه کند تا زمینه‌ای را برای اشتغال فراهم کند. بنابراین فعال کردن ظرفیت‌ها، تفکر بسیار درستی است و در شرایطی که کشور در شرایط رکود تورمی به سر می‌برد مهم‌ترین اقدام تولید مسکن می‌تواند باشد.  

عضو شورای شهر تهران همچنین افزود: بنابراین فعال کردن بخش مسکن اقدام بسیار عاقلانه‌ای است. زمانی که مسکن فعال می‌شود تمام بخش‌های اصلی تولید مسکن چون سیمان و... فعال می‌شود به طور طبیعی تقاضا افزایش پیدا می‌کند و در نهایت تولید ملی فعال می‌شود.

خط قرمز رییسی برای وزرا

سروری تاکید کرد: دولت از نقطه آغازین خوبی کار خود را شروع کرده است و وزرا هم باید پا به پای رییس جمهور حرکت کنند و امید زیادی است که در ماه‌های آینده شاهد تحرک و پویایی بخش‌های مختلف باشیم و فکر می‌کنم این موضوع نقطه بسیار قابل تأملی است.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم اینکه رییس جمهور برای مدیران خود خط قرمز گذاشته است یعنی مدیران می‌دانند یک سال برای ماندن در پستی که دارند، فرصت دارند یعنی مدیر، وزیر، معاونان، استاندار و فرماندار باید بدانند که حکم آنها چهار سال نیست زیرا رییس جمهور اعلام کرده است که پس از گذشت یک سال ارزیابی می‌کنیم و اگر مشخصاتی چون مردمی و اخلاقی بودن را داشتند در مسوولیت خود باقی می‌مانند که بسیار مهم است. هر زمانی که حاشیه امنیت برای مدیران ایجاد شده است تبدیل به ناکارآمدی، فساد و تنبلی سیستم مدیریتی می‌شود که این اقدام بسیار موثر و مفید است.

اعتماد به جوانان در شعار آسان، اما در عمل سخت است 

سروری، اقدام بعدی رییس جمهور را استفاده از جوانان دانست و گفت: اعتماد به جوانان در شعار بسیار آسان اما در عمل بسیار سخت است و خیلی‌ها که شعار جوان‌گرایی می‌دهند در عمل پیرگرایی می‌کنند. با پیرها مخالف نیستم زیرا خودم یکی از آنها هستم اما می‌خواهم عرض کنم کشور نیاز به پوست‌اندازی و گردش نیروی انسانی و مدیران دارد.  

نائب رییس شورای شهر تهران در دوره ششم،  استفاده از جوانان در بدنه دولت را از مهمترین اقدامات رییس جمهور برشمرد و گفت: آیت الله رییسی مصمم است که بحث ارتباط با جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهد. کشور از جوان‌گرایی هیچ موقع ضرر نکرده است. زمانی که در دفاع مقدس، جهان علیه ما می‌جنگید و ما آن را به دست جوان‌ها دادیم، جوانان با پیروزی و بدون واگذار کردن یک وجب از خاک کشور در جنگ پیروز شدند و کشور را به دست مدیران دادند.

سروری ادامه داد: زمانی‌که در بحث هسته‌ای شرایط بسیار بدی داشتیم به جوانان دانشمند خود اعتماد کردیم و آنها غنی‌سازی را ۲۰ درصد رساندند و جهان را مجبور کردند که پای میز مذاکره بنشیند. اما در برجام کسانی که جوان نبودند هر چه که آن جوانان تولید کرده بودند خراب کردند و (امتیاز) دادند و (چیزی) نگرفتند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: جوان‌ها با غنی سازی ۲۰ درصدی، قدرت چانه‌زنی مدیران ما را در مذاکرات بالا بردند. این موضوع باید در همه امور و عرصه‌ها اتفاق بیفتد. البته باید متذکر شد که این بازی دو سر دارد یکی اینکه پیشکسوتان باید به عنوان مشاور و انتقال دهنده تجارب به جوانان عمل کنند و جوانان هم باید بدانند که اداره کشور با هیجان امکان‌پذیر نیست و خاصیت جوانی شجاعت، جسارت، خلاقیت و خلق فرصت‌های جدید است. پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند من جوانی را دوست دارم که پخته عمل می‌کند. به این معنا که در عمل و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری؛ پختگی، آرامش، متانت و صبر داشته باشد.

سروری افزود: به اینکه به جوانان اعتماد می‌شود و به بدنه اجرایی کشور تزریق می‌شوند امیدوارم. البته ممکن است در یکی یا دو مورد خطاهایی داشته باشند که اشکالی ندارد زیرا هر کار بزرگی هزینه‌هایی دارد که این هزینه چرخش نیروی انسانی است که پرداخت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: رییس جمهور در این مدت نشان داده است که هم دولت نسبتاً جوانی دارد و هم تلاش می‌کند در بدنه دولت از جوانان استفاده کند. اینکه رییس‌جمهور اعتماد می‌کند و با انتخاب یک جوان برای پایتخت، پیامی را به جامعه می‌دهد یعنی باید به جوانان اعتماد کرد که از این موضوع سیاست‌های خوب رییس‌جمهور است که در این سه ماه از خود نشان داده و امیدهایی را ایجاد کرده است.

لزوم تعامل مثبت میان جوانان و پیشکسوتان در دولت

سروری درباره انتصابات دولت و به کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی، گفت: به نظرم استفاده از جوانان به دلیل آنکه تجربه و سوابق زیادی ندارند هزینه دارد بنابراین کنار آنها از افراد توانمند و خوش انگیزه که عقلانیت، محور انقلابی‌گری آنها است باید استفاده کرد و سازوکاری برای انتقال تجارب به جوانان تدوین کنیم.

این فعال سیاسی یادآور شد: جوانان هم باید گوشی برای شنیدن داشته باشند و غرور جوانی آنها را نگیرد و فکر نکنند همه مطالب را می‌دانند. بنابراین نیاز است تعامل مثبتی با جوانان و پیشکسوتان در دولت شکل بگیرد. فکر می‌کنم می‌توان راهکارهای مناسبی برای پیوند میان جوانی و تجربه ایجاد کرد تا اتفاق شاهد اتفاق مبارکی باشیم.  

سروری ادامه داد: یقین دارم که جوان‌ها پاسخ مثبتی به اعتماد رییس‌جمهور خواهند داد. بنابراین نمی‌توانیم در عرض چند ماه عملکرد مدیری جوان را تجزیه و تحلیل کنیم، چون تا زمانی که او بیاید و تیم‌ خود را تشکیل دهد نمی‌شود توقع بالایی داشت و هنوز زمان حداقلی هم به این جوان‌ها داده نشده است. یک سال زمان مناسبی است تا ما کارنامه جوانان را در عرصه مسوولیت ببینیم و امید زیادی دارم جوانانی که امروز در دولت مسوولیت گرفته‌اند بتوانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند و تحول گرایی کنند.  

وی، «تحول‌گرایی» را شعار رییس‌جمهوری در انتخابات عنوان کرد و گفت: تحول گرایی بیشتر با جوانان شکل می‌گیرد. فکر می‌کنم در آینده نزدیک شاهد تبلور ظرفیت‌های جوانان در مسوولیت‌های مختلف دولت خواهیم بود و بعید می‌دانم که رییس‌جمهور از اینکه به جوانان اعتماد کرده پشیمان شود و این اعتماد آثار خوبی خواهد داشت.

نباید از اردوگاه اقتصادی دولت چند صدا بیرون بیاید

سروری یادآور شد: یکی از معایبی که دولت‌های قبل از آن آسیب دیده است، ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است. معتقدم در دولت سیزدهم شخصیت‌های معتبر اقتصادی دور هم جمع شده‌اند از این دوستان می‌خواهم تا منسجم عمل کنند و همچنین از رییس‌جمهور درخواست می‌کنم بر تیم اقتصادی دقت و نظارت لازم را داشته باشد تا در این شرایط که مهمترین معضل، اقتصادی است، تیم اقتصادی دولت ادبیات، مفاهمه و برنامه مشترک داشته باشد.  

عضو شورای شهر تهران در دوره ششم اضافه کرد: نباید از اردوگاه اقتصادی دولت چند صدا خارج شود. این موضوع موتور محرکه ترمیم وضعیت اقتصادی کشور است و رییس جمهور هم نظارت داشته باشد و  من هم به عنوان کسانی که به رییس جمهور رای داده‌ است می‌خواهم که برای همگرایی، هم‌افزایی، صمیمیت، انسجام برنامه و عمل در موضوع اقتصادی، حساسیت و نظارت کافی داشته باشیم و نباید شاهد اختلاف بانک مرکزی با وزیر اقتصاد باشیم و یا معاون اقتصادی یک حرف بزند و رییس سازمان بورس چیز دیگر بگوید.

سروری درباره تحقق وعده‌های دولت در ۳ ماه گذشته، گفت: معتقدم در این زمینه دولت نمره خوبی گرفته است. ممکن است در برخی از موضوعات انتقادهایی وجود داشته باشند که طبیعی است و البته مشخص نیست که درست باشد اما در مجموع نمره خوبی به عملکرد دولت می‌دهم.

مردم توقع شکاف میان دولت و مجلس را ندارند

سروری، گفت: توقع داریم تمام ظرفیت‌های کشور در راه خدمت به مردم مصرف شود. هر اختلاف می‌تواند پیام منفی را به جامعه منتقل کند چون مردم تحمل شنیدن اختلافات ما را ندارند. مردم دوست دارند هر روز پیام‌های مثبت و خبرهای خوشی را از همه دستگاه‌ها بشنوند و نمایندگان باید بدانند امروز رسالت و مسوولیت سنگینی دارند.

وی تاکید کرد: دولت باید بداند مسوولیت سنگینی دارد و دولت و مجلس نمی‌تواند از هم توقع داشته باشند که همه هماهنگی‌ها را دیگری انجام دهد بلکه این موضوعات باید در جلسات داخلی حل شود. مردم توقع شکاف میان دولت و مجلس را ندارند و حتماً باید اقدام موثری برای ترمیم این موضوع انجام شود.

کسی نمی‌تواند با تقابل با جمهوری اسلامی به جایی برسد

سروری درباره مذاکرات ایران و ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها، گفت: این موضوع بسیار مهمی است. بالاخره کشور ۸ سال با برجام زندگی کرد. مردم شبها با خبر برجام می‌خوابیدند و با برجام از خواب بیدار می‌شدند اما هیچ ورودی و خروجی از آن ندیده‌اند. برجام تبعات بسیار سنگینی برای کشور داشته است. دلیل آن نگاه غلطی بود که در تیم مذاکره‌کننده قبلی وجود داشت و آنها در پی این بودند که عزت را از دشمن گدایی کنند و به شکلی از موضع ضعف از رقیب و طرف مذاکره کننده امتیاز بگیرند.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده است که در هیچ جنگ و مذاکره‌ای طرف ضعیف برنده نبوده است و نتوانسته حقوق خود را استیفا کند. ما نمی‌خواهیم ظلم کنیم و نمی‌خواهیم به ما ظلم ‌شود. بنابراین باید با اقتدار سیاسی که در کشور وجود دارد بتوان حق خود را از طرف مقابل گرفت.

وی تاکید کرد: دولت قبل سعی می‌کرد از کدخدا، طلب اقتدار کند. امروز می‌بینیم سیاست خارجی در مسیر درستی قرار دارد و با استفاده از ظرفیت‌های مکمل، توازنی میان توانمندی و صلح‌جویی برقرار شده است. ما در موضوع سیاست خارجی برای تعامل با همسایگان سیاست‌های روشنی داریم به همین منظور روابط ما با کشورهای همسایه و منطقه رو به ترمیم است. همه کشورهای منطقه به تعامل در منطقه تاکید دارند و هیچ کس نمی‌تواند با تقابل با جمهوری اسلامی به جایی برسد.  

سروری اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی با ادبیات سیاسی و دیپلماسی مشخصی با جهان حرف می‌زند. می‌گوییم صلح می‌خواهیم بنابراین ما و سایر کشورها باید زمینه برقراری صلح را فراهم کنیم که شاهد رخ دادن این اتفاق در منطقه هستیم. کشورهای منطقه متوجه شده‌اند تحت سلطه کشورهای خارجی قرار گرفتن مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست چون ایران دست رد به کشورهای بزرگ زده است. بنابراین نمی‌توانند به کشورهای دیگر وابسته باشند اما می‌توانند با جمهوری اسلامی براساس منافع مشترک وارد مذاکره شوند. جمهوری اسلامی در پی نگاه هژمونیک در منطقه نیست بلکه ما به دنبال روابط سالم با کشورهای منطقه هستیم. کشورهایی که مسلمان هستند و مشترکات زیادی داریم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت مردمی سیزدهم، با دنبال کردن سیاست منافع محوری، سیاست غرب یا شرق محوری را اتخاذ نکرده است. در این چارچوب اگر (منافع ما) در شرق تامین شود با شرق و اگر در غرب تأمین شود با غرب تعامل می‌کنیم. بنابراین در هر جایی که سیاست و منافع جمهوری اسلامی و مردم ما تامین شود ما در آنجا هستیم. برای همین امروز وقت و هزینه خود را صرف ارتباطات دیپلماتیک با کشورهای غربی نمی‌کنیم اما آنها را هم رها نمی‌کنیم و براساس منافع  با آنها حرف می‌زنیم و در شرق نیز به همین ترتیب است.

«نه شرقی نه غربی» به معنی جنگ با شرق یا غرب نیست

سروری یادآور شد: ما باید این نگاه به شرق و غرب را کنار بگذاریم زیرا ما گفته‌ایم نه شرقی نه غربی اما نگفته‌ایم که جنگ با شرق یا غرب. ما بر اساس منافع خود با غرب یا شرق و با همه جهان حرف می‌زنیم، مذاکره یا معامله می‌کنیم و روابط دوستانه‌ای با جهان غیر از رژیم صهیونیستی خواهیم داشت. بنابراین روند بسیار مثبتی را در رفتار کشورهای دیگر با جمهوری اسلامی براساس سیاست جدید می‌بینم.

این فعال اصولگرا گفت: برجام اقتصاد کشور را فریز کرده است و انتظارات از آن باعث شده اقتصاد ما شرطی شود و این وضعیت برای کشور ما شبیه مخدر است. بنابراین پرونده برجام باید به نفع جمهوری اسلامی بسته و حل شود. بنابراین طرف مقابل در مذاکرات باید به مفاد تفاهم‌نامه عمل و خسارت رفتارهای خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: زمان آن گذشت که برای ما «گنده گویی» می‌کردند و فکر می‌کردند که سیاست‌ها را در برجام تعیین می‌کنند. بدانند ما در پی این هستیم که حتماً حق قانونی و منطقی خود در برجام را می‌گیریم و این موضوع مستلزم این است که برای ورود و آغاز مذاکرات و بازگشت آمریکا به مذاکرات تضمینی اخذ شود تا بار دیگر این اتفاق نیفتد. آمریکایی‌ها با خروج خود از برجام، به حقوق ملت ایران خسارت وارد کردند و باید این خسارت پرداخت شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزود: دوران گفتار درمانی به پایان رسیده است و  در مجموع جمهوری اسلامی ایران رفع همه تحریم‌ها را می‌خواهد. دولت در چندماه اخیر نشان داده است عجله‌ای برای مذاکرات بی‌نتیجه ندارد اما برای استیفای حقوق مردم ایران برای حضور در مذاکرات مصمم است. هر موقع که حقوق خود را اخذ کردیم پای میز مذاکره می‌رویم و مذاکره برای مذاکره یا پیش شرط‌های آنها یا چیزی فراتر از برجام را نمی‌پذیریم چون مهمترین طرفی که از حقوق خود محروم بوده، جمهوری اسلامی ایران است.

اقدامات شب انتخاباتی به همگرایی منجر نمی‌شود

سروری درباره موانع هم‌افزایی میان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان، گفت: به همراه مهدی چمران و غلامعلی حداد عادل جلسات مختلفی با دوستان وحدت داشتیم و اقداماتی جدی صورت دادیم تا بتوانیم بر اساس یک مدل منطقی ظرفیت‌ها را منسجم کنیم.  

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: در فرآیند یکساله  ۳۰۰ هزار نفر در سامانه ما ثبت نام کرده بودند و کانون‌ها و کمیته‌هایی را تشکیل داده بودیم فرآیند رای گیری انتخاب شده بود و ارزیابی نمایندگان در دستور کار وسیع شورای ائتلاف بود و نمی‌شد در لحظه آخر یک عده را از بالا وارد مجموعه کنیم.

وی گفت: ما با شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس  شورای اسلامی به نتیجه خوبی نرسیدیم. قبل انتخابات وحدت داشتیم اما بعد از انتخابات این وحدت وجود نداشت یعنی در مجلس شورای اسلامی میان ۷ نفری که از شورای وحدت وارد شدند و ۲۳ نفری که قبلاً بودند تعامل و انسجامی شاهد نبودیم. احساس کردیم  اقدامات شب انتخاباتی نمی‌تواند به همگرایی منجر شود. این اقدامات ممکن است در انتخابات اثرگذار باشد ولی پس از انتخابات اثری ندارد.  

سروری یادآور شد: با احترامی که برای همه ۳۰ نفر قائل هستیم اما انسجام بعد از انتخابات مجلس میان این ۷ و ۲۳ نفر ندیدیم. قبل از انتخابات مجمع، خدمت منوچهر متکی و محمد حسین موسی‌پور گفتیم شما هرچقدر دوست دارید حتی هزار نفر به مجمع وارد کنید و به شما ظرفیت می‌دهیم تا چند نفر نماینده در شورای انتخاب داشته باشید. اما نمی‌شود که ما یک عده را در فرآیندی مشخص جلو ببریم و یک نفر بدون در نظر گرفتن این چارچوب بیاید زیرا آنهایی که از فرآیند حذف شده‌اند می ‌ویند چرا ما را از فرایند حذف کردید و یک عده دیگر را آوردید.

این فعال اصولگرا تاکید کرد: ما در این فرآیند نتیجه گرفته‌ایم. پیشنهاد ما به عزیزان این بود که حاضریم زمینه‌های ورود تمام نیروها را در کل کشور به سامانه فراهم کنیم ولی متاسفانه دوستان نظر دیگری داشتند و می‌گفتند شما مسیر خود را بروید و ما هم مسیر خود را می‌رویم. گفتیم در این فرآیند آمادگی همراهی و همکاری داریم اما در غیر این فرآیند نمی‌توانیم زیرا تمام سیستم ما به هم می‌خورد. تا آخرین لحظه تلاش کردیم  اما متاسفانه نشد. بنابراین تجربه مجلس به ما می‌گفت که توافق شب انتخاباتی به نتیجه مثبت منجر نمی‌شود.

نمی‌توانستیم به وحدتی برسیم که خود تولید اختلاف می‌کرد

سروری ادامه داد: ما تمام ظرفیت‌ها و شخصیت‌های موثر کشور را در این فرایند وارد کردیم. همچنین یک سوم کسانی که تصمیم سازی و تصمیم گیری می کردند زنان، جوانان و پیشکسوتان بودند. به این دلیل نمی‌توانستیم به وحدتی برسیم که خود تولید اختلاف می‌کرد.

وی درباره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: تلاش ما این بوده که همه ظرفیت‌های اصولگرایان و جریان انقلابی را در شورای ائتلاف جمع کنیم. همین حالا نمایندگان کسانی را که شرکت نمی‌کنند دعوت می‌کنیم و درپی راهکارهای برای ائتلاف و تفاهم با همه دوستان هستیم. همچنین به دنبال انسجام با دوستان شورای وحدت، پایداری و با دوستان مختلف جریان انقلاب هستیم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد:  ما در حال آسیب‌شناسی و ترمیم هستیم و می‌خواهیم برای جبران نقاط ضعف مجامع را بازسازی کنیم و بار دیگر کنگره ملی خود را تشکیل دهیم. بنابراین احزاب و کانون‌ها را با ۳۰۰ هزار نفر بازسازی ‌کرده تا خود را برای یک حرکت اجتماعی آماده کنیم تا زمانی که به ایستگاه انتخابات می‌رسیم اگرچه شورای ائتلاف، شورای انتخاباتی نیست اما در ایستگاه انتخابات یک توقف دارد.

وی درباره ترکیب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و حضور نواصولگرایان و جبهه پایداری، گفت: معتقدم  مشترکات ما خیلی بیشتر از اختلافات است. زمانی که به تمام طیف‌های انقلابی که نگاه می‌کنید می‌بینید که آنها در موارد زیادی مشترکات زیادی دارند مثلا برای خدمت به مردم و ولایت دارند. به‌رغم برخی اختلافات در روش، تمرکز بر اشتراکات موثرتر و مفیدتر است. امیدوارم اختلافات را با مفاهمه، گفت و گو و از این دست اقدامات حل کنیم و با انسجام بیشتری حرکت بعدی را انجام دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها