کد خبر: 639723
تاریخ انتشار :

خبرهای مهم از پشت پرده مذاکرات ایران و عربستان

مدیر پژوهشگاه عربی مطالعات امنیتی در اردن از طرح پیشنهادی درباره تنظیم توافق‌نامه‌ای از نوع توافق هسته‌ای در سطح کشور‌های منطقه خبر داد.

خبرهای مهم از پشت پرده مذاکرات ایران و عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میدل ایست نیوز نوشت: مدیر پژوهشگاه عربی مطالعات امنیتی در اردن که میزبان نشست اخیر مقاماتی از ایران و عربستان بوده خبر داد که در این نشست پیشنهادی مقدماتی درباره ایجاد توافقی از نوع «توافق هسته‌ای» میان ایران و کشور‌های منطقه مطرح شده است.

«ایمن خلیل»، مدیر پژوهشگاه عربی مطالعات امنیتی در اردن، به شبکه CNN گفت که در این جلسه پیشنهادی مقدماتی درباره تنظیم توافق‌نامه‌ای از نوع توافق هسته‌ای در سطح کشور‌های منطقه مطرح شد.

او گفت که تدارکات برای برگزاری این نشست از اوایل سال جاری آغاز شد و افزود که این نشست «اخیرا» و نه در دو روز گذشته برگزار شده است.

خلیل حاضر به آوردن نام مقامات حاضر در این نشست از ایران یا عربستان یا اردن نشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امارات هم در این نشست حضور داشته یا نه، گفت که تمرکز این نشست بر رسیدن به توافق دوجانبه میان ایران و عربستان بوده، اما ممکن است در آینده به گفت‌وگوی چندجانبه تبدیل شود.

روز گذشته خبرگزاری رسمی اردن (پترا) از نشست و گفت وگوی امنیتی بین عربستان و ایران با مشارکت کارشناسانی از دو طرف در امان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اردن، دو طرف در این نشست که در موسسه عربی مطالعات امنیتی در امان برگزار شد، به بررسی مسائل امنیتی و فنی با تمرکز بر جلوگیری از تهدید‌های موشکی و حملات و اقدامات فنی برای اعتمادسازی میان طرفین به طور مشخص درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و همکاری در زمینه سوخت هسته‌ای و برخی مسائل دیگر پرداختند.

در همین رابطه «ایمن خلیل»، دبیرکل موسسه عربی مطالعات امنیتی گفت احترام متقابل بر این نشست حاکم بود که نشان دهنده تمایل متقابل طرفین به توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه که بر شکوفایی ملت‌های منطقه تاثیر خواهد گذاشت، است.

وی توضیح داد که نشست‌های بیشتری بین ایران و عربستان به زودی برای پیگیری توصیه‌های این گفت وگوی امنیتی و فنی و تدوین جزئیات آن برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها