کد خبر: 639830
تاریخ انتشار :

مزدا۲|مزدا ۲جدید

مزدا ۲ جدید به بازار آمد

مزدا ۲ جدید به بازار آمد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مزدا 2یکی از پرطرفدار ترین ماشینها است.مزدا2 هم مثل بقیه ماشین ها مزایا و معایبی دارد.مزدا2 در ایران مونتاژ می شود.مزدا 2را می توانید از گروه خودروسازان مختلف تهیه کنید.

 

یک نکته مهم در رابطه با مزدا ۲ مدل ۲۰۲۲ که احتمالا از تصاویر نیز متوجه می شوید، شباهت کامل آن به تویوتا یاریس است! بله مزدا ۲ مدل ۲۰۲۲ برای بازار اروپا همان تویوتا یاریس پس از تغییر لوگو است.

همکاری نزدیک بین خودروسازان ژاپنی از جمله مزدا و تویوتا، رویداد جدیدی نیست زیرا این کمپانی ها بارها پروژه های مشترکی را ارائه داده اند. بویژه در زمینه پیشرانه که از فناوری های یکدیگر استفاده کرده اند.
 

هم اکنون نیز روابط نزدیک کمپانی های مذکور زمینه ای را ایجاد کرده تا مزدا اولین خودروی تمام هیبرید خود در بازار اروپا را بدین شکل معرفی کند.

موتور هیبریدی مزدا ۲ جدید در هماهنگی با پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری کار می کند که مجموع خروجی برابر با ۱۱۴ اسب بخار را در اختیار خودرو قرار می دهند. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر طی ۹٫۷ ثانیه به ثبت رسیده و بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۷۵ کیلومتر برساعت است.

رینگ های آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه های ۱۵ و ۱۶ اینچی ارائه می شود. متوسط مصرف سوخت مزدا ۲ مدل ۲۰۲۲ برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی برابر با ۳٫۸ لیتر است که این آمار بسیار چشمگیر و مناسب به نظر می رسد.

بخش الکتریکی پیشرانه هیبریدی بصورت خود شارژ عمل می کند که همین ویژگی اثر مهمی در مصرف بهینه این خودرو دارد.

مزدا ۲ جدید از بهار ۲۰۲۲ در بازار اروپا عرضه می شود.

 

 

مشخصات فنی مزدا 2

نام خودرو مزدا 2
کشور سازنده

 

ژاپن
سال (طراحی) 2011

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 11 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن 1055 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3885 طول - 1695 عرض - 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2489 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 43 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 - گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

 

امکانات مزدا 2

ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 و دارای دکمه های کنترل سیستم صورتی روی فرمان - ورودی AUX
دیگر تجهیزات سیستم تهویه مطبوع خودکار - آینه های برقی جانبی - قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو - روکش چرمی فرمان - کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری

مزدا 2 یکی دیگر از خودروهای هاچ بک شرکت مزدا می باشد، این محصول هنگامی که به بازار وارد شد با توجه به ابعاد کوچکترش و ظاهر اسپرت تر توانست در میان جوانان و مخصوصا بانوان محبوبیت زیادی را به دست آورد. کیفیت و کارآیی بالای این خودرو و حفظ خوش نامی محصولات سابق شرکت مزدا باعث شد تا گروه بهمن در ایران نیز به این خودرو خوش آمد بگوید و شرکت های مختلفی درصدد ایجاد شرایط فروش اقساطی مزدا 2 برآیند. مزدا 2 با بهره مندی از ابعاد کوچک و مناسب برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پرجمعیت مناسب می باشد و در فیس لیفت جدیدش در سال 2016 از ظاهری اسپرت تر نیز برخوردار می باشد همچنین در قسمت چراغ ها و خطوط سپر خودرو نیز تغییراتی به وجود آمده است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه فروش اقساطی مزدا مراجعه نمایید.

مشخصات فنی مزدا 2

مزدا 2 می تواند در مدت 11 ثانیه از سرعت 0 به سرعت 100 برسد و پس از آن تا 175 کیلومتر برساعت نیز پیش می رود. این خودروی کم‌مصرف و اقتصادی در سیکل ترکیبی حدودا  7.5 لیتر بنزین می‌سوزاند که مزیت خوبی برایش محسوب می شود. نوع موتور مزدا 2، 4 سیلندر 16 سوپاپه و دارای جعبه دنده ی اتوماتیک تیپ ترونیک می باشد. سیستم تهویه مطبوع خودکار – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو  – آینه های برقی جانبی و روکش چرمی فرمان نیز از دیگر امکانات این خودرو هستند که نظر خریداران را به خود جلب می کنند. شرایط فروش اقساطی مزدا 2 برای کسانی که مایل به خرید آن به صورت غیر نقدی می باشند در سپند خودرو ایجاد شده است.

 

در کنار ویژگی های فنی خوب و کیفیت بسیار بالای قطعات این خودرو، برخی آپشن ها و امکانات تعبیه شده برای این خودرو که حدود 8 سال از عرضه آن گذشته است، موجب شده تا این خودرو بیش از پیش محبوب شود. امکانات و آپشن هایی مانند ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمز های ABS مجهز به سیستم EBD ، تهویه مطبوع اتوماتیک، دکمه های کنترلی روی فرمان ، کامپیوتر سفری، گرمکن آینه های بغل، مه شکن های جلو و عقب خودرو، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) از اصلی ترین آنها می باشد. همین امکانات و آپشن ها در فروش اقساطی مزدا 2 هاچ بک سپندخودرو آماده ارائه به شما خریداران محترم می باشد.

نقد کارشناسی مزدا 2

مزدا 2 یا در همان مزدا دِمیو، یک خودرو کوچک شهری یا سوپرمینی است که در سال 1996 برای نخستین بار بر روی خط تولید رفت. البته مزدا 2 در حال حاضر هم در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما آن مدلی که در ایران عرضه شد، مربوط به نسل سوم است که در سال 2007 معرفی شد.

مزدا در سال 1390 در بازار کشورمان عرضه شد که تولید و عرضه آن توسط بهمن خودرو صورت می‌گرفت. البته مدل اولیه مربوط به این نسل، متفاوت از آن چیزی است که در خیابان‌های ایران مشاهده کردیم چراکه مزدا یک نسخه فیس لیفت را هم از مزدا 2 معرفی کرد و همین مدل در ایران حضور پیدا کرد. البته تولید این خودرو کوچک، پس از مدت کوتاهی به دلیل استقبال ضعیف، در کشورمان خاتمه یافت.

مزدا 2 در سه مدل هاچبک 5 در، هاچبک 3 در و سدان به تولید می‌رسد که تنها مدل هاچبک 5 در توسط مشتریان ایرانی قابل خریداری است. مزدا 2 رقیب خودروهایی چون هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو است. مزدا 2 یک خودرو کوچک شهری است و طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و انتظار شما از خودرویی در این کلاس را برآورده می‌کند.

اما نقطه ضعف بزرگ مزدا 2، در داخل کابین است چراکه با سوار شدن در آن، بدون شک حس سوار شدن به یک خودرو ارزان قیمت را خواهید داشت. طراحی داشبورد به ساده‌ترین شکل صورت گرفته و قطعات پلاستیکی به همراه تعدادی کلید ناموزون، به همراه ورودی‌های تهویه مطبوع قدیمی، بخش‌های مهمی از این کابین هستند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که خودروهای مونتاژی در ایران، معمولا بسیاری از آپشن‌های خود را از دست می‌دهند و مشتری ایرانی از این جهت، شانس زیادی برای در اختیار داشتن یک خودرو مجهز را ندارد.

مزدا 2 عرضه شده در ایران، از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت نسبتا زیادی برای خودرویی در این کلاس محسوب شود و مزدا 2 در مقایسه با رقبایی چون کیا پیکانتو و هیوندای i10 و حتی میتسوبیشی میراژ، عملکرد فنی بهتری دارد و خودرو نسبتا چابکی به شمار می‌رود. از نکات منفی مزدا 2 می‌توانیم به نبود قطعات، ضعف در جلوبندی و جعبه فرمان اشاره کنیم.

مزدا2 خودرو باکیفیتی است که برتری‌های زیادی در مقابل رقبای یادشده دارد اما باید این نکات را در نظر بگیرید که بازار دست دوم مناسبی ندارد و برای خرید قطعات مصرفی و جانبی، شما را به دردسر خواهد انداخت. بهتر است برای خرید خودرویی در این کلاس، به سراغ گزینه های دیگری بروید.

فقط در حالی مزدا 2 را به شما پیشنهاد مکینیم که یک نمونه کم کار سالم پیدا کنید . 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها